AP

چین پذیرفت تا از شهروندان LGBTI خود محافظت کند. در جلسه‌ی گذشته بررسی ادواری جهانی چین در شورای حقوق بشر سازمان ملل، ۵ درخواست که در خصوص حقوق اقلیت‌های جنسی و جنسیتی به این کشور داده شده بود، توسط دولت این کشور پذیرفته شد.

در این درخواست‌ها، هلند به این کشور پیشنهاد کرده بود تا چین ظرف یک سال قانونی برای ممنوعیت تبعیض به دلیل گرایش جنسی و هویت جنسیتی به تصویب برساند.

فرانسه پیشنهاد داده بود که تمامی اشکال خشونت و تبعیض علیه جامعه LGBTI ممنوع گردد.

سوئد نیز درخواست کرده بود، که دولت با تصویب قوانین، برخورداری زنان و دختران و تمامی افراد با گرایش‌های جنسی و هویت‌های جنسیتی متفاوت را از حقوق بشر تضمین کند.

با وجود تعهد دولت چین به عملی کردن این وعده‌ها، بسیاری از فعالین چینی نسبت به این موضوع تردید دارند، زیرا دولت در سال جاری دو سازمان LGBT را در این کشور تعطیل کرده است. گروه‌هایی که گوناگونی و تنوع در گرایش جنسی را در دانشگاه‌ها آموزش می‌دادند و از افرادی که مورد آزار جنسی قرار گرفته بودند حمایت می‌کردند.

می‌توانید این درخواست‌ها را در عکس زیر مشاهده کنید:

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com