ماف نیوز: طی یک هفته ی گذشته دست کم هشت شهروند در شهرستانهای مریوان، سنندج و سقز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده اند. همزمان یک شهروند بازداشت شده در سنندج با تودیع وثیقه آزاد شده است.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز ۳۱ بهمن ۱۳۹۷، “سلمان عابدی” از اهالی سنندج توسط نیروهای امنیتی به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام” بازداشت شد.

تلگرام ماف نیوز
بر اساس این گزارش، بازداشت وی در خیابان جامی به همراه ضرب و شتم و بدون ارائه ی برگه ی قضایی صورت گرفته است.

در خبری دیگر همان روز یک فعال کارگری به نام “اقبال شعبانی” در این شهر سنندج توسط نیروهای وزارت اطلاعات به دلایل نامعلومی بازداشت شده است.

پیش از آن روز یکشنبه ۲۹ بهمن‌ماه هم دو فعال محیط زیست از اهالی سنندج و از اعضای حزب وحدت ملی شاخه کردستان به نامهای “آرمان وفایی” و “شاهو فرجی” پس از ضبط تلفنهای همراهشان به دلایل نامشخصی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بودند.

در گزارش دیگری از سنندج روز یکشنبه ۲۸ بهمن‌ماه، یک فعال محیط زیست به نام “ذکریا نقشبندی” و یک شهروند دیگر به نام “افشین شیخ‌الاسلامی وطنی” توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اند.

افشین شیخ‌الاسلامی ۴۳ ساله و از اعضای سابق انجمنهای محیط زیست سنندج، از چند سال پیش ساکن آمریکا بود که برای عیادت پدرش به ایران بازگشته بود. او یک بار دیگر هم روز یکشنبه، ۵ دی ۱۳۸۹ بازداشت شده بود.

از شهرستان مریوان هم گزارش شده است که همان روز یک فعال محیط زیست به نام “ایرج رحیم‌زاده” در محل سکونتش به دلایل نامعلومی از سوی نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شده است.

طی روزهای اخیر در شهرستان سقز هم یک شهروند به نام “آرام بهرامی” ٣٠ ساله توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

همچنین در خبری دیگر “شیرکو جمشیدی” از اهالی روستای سرهویە از توابع ژاورود سنندج روز دوشنبە ٢٨ بهمن با تودیع وثیقە به صورت موقت آزاد شد.

او روز شنبە ١ دی ماه، بە اتهام “همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام” بازداشت شدە بود.

آرام بهرامی

ایرج رحیم زاده

اقبال شعبانی

«شیرکو جمشیدی»

+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com