ماف نیوز: یک شهروند سقزی در رابطه با اتهام «همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام» در دادگاه تبرئه شد. همزمان یک شهروند بازداشت‌شده در ارومیه با اتمام بازجوییها به صورت موقت آزاد شد. در شهرهای سنندج، اشنویه، سروآباد و پاوه هم هفت شهروند بازداشت شده‌اند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، «محمدصالح شکری» معلم از اهالی شهرستان سقز در دادگاه انقلاب این شهر در رابطه با اتهام «همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام» تبرئه شد.

تلگرام ماف نیوز
محمدصالح شکری روز یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷، پس از تفتیش منزل مسکونی‌اش توسط نیروهای وزارت اطلاعات در سقز بدون ارائه‌ی برگه‌ی قضایی بازداشت شده و نهایتا روز یکشنبه ۶ آبان با سپردن وثیقه‌ی ۷۵ میلیون تومانی موقتا تا هنگام پایان دادرسی آزاد شد.

محمدصالح شکری که از ٢۴ سال پیش در وزارت آموزش‌ و پرورش مشغول تدریس می‌باشد، پیش از این هم در گزینش نیروی دانشگاه آزاد با مشکل مواجه شده بود.

همزمان از ارومیه گزارش شده است که روز پنجشنبه ۲۷ دی‌ماه ۱۳۹۷، «مجید تیباش» فرزند خالد از اهالی دیزج مرگور پس از اتمام مراحل بازجویی به صورت موقت و تا هنگام پایان دادرسی آزاد شد.

او روز ۵ دی به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام» به ستاد خبری اداره‌ی اطلاعات ارومیه احضار شده و پس از اتمام بازجویی به صورت موقت آزاد شده بود اما پس از ساعاتی مجددا بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات منتقل شده بود.

مجید تیباش سال ٩١ هم به علت فعالیتهای سیاسی از دانشگاه علمی – کاربردی ارومیه اخراج شده و در سالهای اخیر چندین بار دیگر بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفته بود.

همزمان از شهرستان اشنویه گزارش شده است که روز پنج‌شنبه ۲۷ دی‌ماه، سه شهروند به نام‌های «علی اسماعیلی» ۴۰ ساله فرزند محمد از اهالی روستای جاشیران، «عثمان حسنی» و «حسن موسوی» بدون ارائه‌ی برگه‌ی قضایی به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام» به صورت جداگانه توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شده‌اند.

در سنندج هم روز چهارشنبه ۲۶ دی‌ماه، نیروهای وزارت اطلاعات دو فعال محیط زیست به نام‌های «ادریس محمدی» فرزند رحمان و «آوات کرمی» فرزند عبدالحمید را در روستای نگل از توابع سنندج بدون ارائه‌ی مجوز قانونی به دلایل نامشخصی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

پیش از آن روز دوشنبه ۲۴ دی‌ماه هم یک شهروند به نام «عبدالله ادوایی» از اهالی روستای سلین از توابع شهرستان سروآباد پس از احضار به اطلاعات سپاه پاسداران در دهستان شالیار بازداشت شده بود.

همچنین هفته‌ی اول دی‌ماه، یک شهروند به نام «ارشیا ملکی» از اهالی روستای زردویی از توابع پاوه، در دهستان ماکوان بخش باینگان بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات کرمانشاه منتقل شده است.

«محمدصالح شکری»

«مجید تیباش»

«علی اسماعیلی»

+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com