🔺 هفت فعالیت روزمره که می‌تواند به حفظ سلامت روان کمک کند:
۱. ورزش- ورزش کردن تأثیر مثبتی بر عملکرد مغز، اضطراب، تصوری ذهنی از خود و بهبودی از اعتیاد دارد. برای رسیدن به این تأثیرات مثبت تنها لازم است تا با کمک ورزش به مدت ۲۰ دقیقه ضربان قلب خود را افزایش دهید.
۲. داشتن روابط اجتماعی- مطالعات متعدد نشان می‌دهد که داشتن روابط اجتماعی قوی می‌تواند خطر ابتلا به افسردگی را کاهش دهد، سلامت جسمی شما را بهبود بخشد و حتی طول عمر را افزایش دهد. منظور از روابط اجتماعی حضور در شبکه‌های اجتماعی و تماشای زندگی دیگران نیست بلکه با دوستان خود بیرون بروید و گفتگو داشته باشید.
۳. قدردانی- یک دفترچه داشته باشید و در آن مواردی را که در طول روز و یا هفته قدردانشان هستید را بنویسید. هنگامی‌که برنامه‌های ما خوب پیش نمی‌رود، تمرکز بر روی جنبه‌های منفی آسان‌تر است، اما حتی یک تمرین قدردانی ۵ دقیقه‌ای در روز می‌تواند به‌طور کامل ذهنیت شما را تغییر دهد.
۴. زمانی را بیرون از خانه و محیط کار سپری کنید- حضور در طبیعت حتی اگر کوتاه‌مدت باشد به‌راحتی می‌تواند خلق شما را بهتر کند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مغز شما کمک می‌کند که هورمون سروتونین آزاد کند که یک بهبوددهنده خلق‌وخو طبیعی است.
۵. بخندید- خنده، توانایی شما برای یادگیری را افزایش می‌دهد، حافظه کوتاه‌مدت شما را بهبود می‌بخشد و سطوح استرس را کاهش می‌دهد.
۶. خواب کافی داشته باشید- خواب مناسب، سلول‌های مغزی را تقویت می‌کند، انگیزه شما برای فعالیت‌های روزمره را حفظ می‌کند و به شما احساس آرام‌تری در مورد روز پیش‌رو می‌دهد.
۷. برنامه‌ریزی کنید- داشته برنامه در طول روز به شما کمک می‌کند تا چیزی برای انتظار و رسیدن به آن داشته باشید و این به شما هدف می‌دهد. این برنامه و هدف روزانه می‌تواند هر چیزی باشد. می‌تواند یک هدف کوتاه‌مدت مانند خوردن غذای موردعلاقه و یا بخشی از یک هدف بلندمدت مانند یادگیری یک‌زبان جدید باشد.

راههای ارتباط با ما:

پیامک در تلگرام

کانال تلگرام

اینستاگرام

فیس بوک

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com