ماف نیوز: دو شهروند بازداشت‌شده‌ از اهالی شهرستان مریوان، با اتمام بازجوییها از بازداشتگاه اطلاعات سننپج به زندان مریوان منتقل شدند. اتهام مطروحه علیه این افراد «همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام» عنوان شده است.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز چهارشنبه ۲۶ دی‌ماه ۱۳۹۷، دو‌ شهروند بازداشت‌شده از اهالی روستای نی مریوان به نامهای «حمید پروازە» ۲۸ ساله فرزند محمد و «محمد پروازه» ۲۱ ساله فرزند حسین پس از اتمام بازجوییها از بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات سنندج به زندان مریوان منتقل شدند.

تلگرام ماف نیوز

حمید پروازه روز ۲۶ مهر، محمد پروازه روز جمعه ۲۷ مهر به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام» بازداشت شدند. با این حال از مصادیق مربوط به اتهام مورد ذکر اطلاع دقیقی به دست نیامده است.

آن زمان بازداشت این افراد بدون ارائه‌ی برگه‌ی قضایی صورت گرفت و ایشان تا هنگام انتقال به زندان، نتوانسته بودند با خانواده‌های خود ارتباط برقرار کنند و طی مراحل بازجویی، به وکیل هم دسترسی نداشته‌اند.

به غیر از این افراد تاکنون یک شهروند دیگر از اهالی روستای نی به نام «سلمان افرا» ۲۲ ساله فرزند رحمت همچنان در بازداشتگاه اطلاعات سنندج تحت بازجویی است. سلمان افرا روز ۲۷ آبان با اتهام مشابهی بازداشت شده‌ بود.

«محمد پروازه»

«حمید پروازه»

+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com