Valya Egorshin/NurPhoto via Getty Images، عکس تزئینی

بنا به گزارش شبکه ال‌جی‌بی‌تی‌های روسیه در موج جدیدی که از اواخر دسامبر ۲۰۱۸ علیه همجنسگرایان در چچن آغاز شده است، دست‌کم دو تن کشته و چهل نفر دستگیر شده‌اند. بنا به گزارش این گروه از فعالین، پی بردن به تعداد دقیق بازداشت‌ها در این شرایط ناممکن است. اما حدود چهل همجنسگرای زن و مرد بازداشت شده‌اند که حداقل دو تن از آنها بر اثر شدت شکنجه به قتل رسیده‌اند.

پلیس محلی تمام تلاش خود را میکند تا از خروج این افراد از منطقه جلوگیری به عمل آورد یا شکایت به دادگاه را غیرممکن کند.

اسناد و مدارک قربانیان گرفته می‌شود، خود و خانواده آنها را تهدید به پرونده‌سازی کرده و مجبور به امضا کردن فرم‌های خالی می‌کنند.

این برخوردها پس از بازداشت مدیر یک گروه همجنسگرایان در فضای مجازی به نام “VKontakte” آغاز گشت و با موج جدیدی از بازداشت‌ها ادامه یافت. این گروه مجازی برای ارتباط مردان همجنسگرا بود. مقامات کرملین نیز با وجود اطلاع از بازداشت‌های غیرقانونی و شکنجه و قتل اقلیت‌های جنسی در چچن، عکس‌العملی نشان نمی‌دهند.

همجنسگرایان این منطقه‌ی تحت تسلط مسلمانان چچنی، در سال ۲۰۱۷ نیز شاهد نخستین موج برخوردها بودند. در آن زمان بیش از صد همجنسگرا بازداشت و شکنجه شده  و تعدادی نیز به قنل رسیدند. اما مقامات وجود چنین برخوردهایی را انکار کرده و حتی منکر وجود همجنسگرایان در اقلیم خود شده بودند. شبکه ال‌جی‌بی‌تی‌های روسیه از آوریل ۲۰۱۷ در تلاش برای کمک به این افراد بوده است و ۱۵۰ نفر از آنها را از منطقه خارج کرده‌اند که ۱۳۰ نفر در خارج از روسیه پناهنده شده‌اند.

اخبار مرتبط:

برای اولین بار یکی از قربانیان اردوگاه‌های هم‌جنس‌گرایان در چچن، دولت روسیه را آشکارا مورد خطاب قرار داد

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com