ماف نیوز: پنج کولبر در مناطق مرزی شهرستانهای سردشت و بانە از سوی نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی کشته و‌ زخمی شدند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، یک کولبر به نام «سیروان حسن‌زاده» ۲۵ ساله از سوی نیروهای مرزبانی در نقطه‌ی صفر مرزی شهرستان سردشت هدف قرار گرفته و از ناحیه‌ی پشت زخمی شده است.

تلگرام ماف نیوز
همزمان در حادثه‌ای دیگر، نیروهای مرزبانی در مرز هنگژال بانە گروهی از کولبران را هدف شلیک مستقیم قرار دادند و در نتیجه یک کولبر به نام «نامق غلامی» از اهالی روستای خوری‌آباد جان خود را از دست داده و «جبار احمدی» از اهالی روستای کانی‌سور و «کارزان امین‌زاده» از اهالی روستای خوری‌آباد به شدت زخمی شدند.

در خبری دیگر از سردشت گزارش شده است که شامگاه ۲۲ دی ماه، یک کولبر به نام «شهریار خضری» ۲۰ ساله در جمعی از کولبران از سوی نیروهای مورد ذکر هدف شلیک مستقیم قرار گرفتە و از ناحیه‌ی سر بە شدت زخمی شدە است.

تمامی این افراد به ظن حمل کالای قاچاق، از فاصله‌ی نزدیک و بدون اخطار قبلی هدف قرار گرفته شده‌اند و پس از زخمی‌شدن، جهت رسیدگی پزشکی به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com