در تحقیق جدیدی که در ژورنال Adolescent Heath منتشرشده است محققان به این نتیجه رسیده‌اند که صدازدن جوانان ترنسجندر به نامی که خودشان انتخاب کرده‌اند و ترجیح می‌دهند، احتمال تلاش برای خودکشی در آن‌ها را تا ۶۵ درصد کاهش می‌دهد.
محققان این پژوهش از ۱۲۹ فرد ترنسجندر جوان از سه شهر ایالات‌متحده آمریکا برای به دست آوردن یافته‌های خود استفاده کردند و میزان استفاده از نام ترجیحی این افراد در محیط خانه، کار، مدرسه و دایره دوستان را ارزیابی کردند. سپس وضعیت سلامت روان گروه مورد پژوهش را در رابطه با میزان افسردگی و افکار و رفتار خودکشی بررسی کردند.
نتایج به‌طور هم‌زمان حیرت‌انگیز و غافلگیرکننده بود. در مقایسه با افرادی که قادر به استفاده از نام ترجیحی خود در هر شرایطی نیستند، محققان دریافتند که گروهی که نام ترجیحی‌شان در هر شرایطی توسط اطرافیانشان استفاده می‌شود ۷۱ درصد کمتر علائم افسردگی شدید را نشان می‌دهند. علاوه بر این، آن‌ها همچنین دریافتند که در گروه دوم افکار خودکشی ۳۵ درصد و تلاش برای خودکشی ۶۵ درصد کاهش‌یافته است.
نویسنده این پژوهش استیون ت.راسل در این رابطه می‌گوید: کودکان ترنسجندر زیادی نامی انتخاب می‌کنند که با نام تعیین‌شده برایشان در هنگام تولد متفاوت است. ما در این مطالعه نشان دادیم که هرچه توانایی آن‌ها در استفاده از نام ترجیحی‌شان بیشتر باشد وضعیت سلامت روان آن‌ها سالم‌تر و قوی‌تر است.
نتایج به‌دست‌آمده در این تحقیق با دیگر پژوهش‌های پیرامون افسردگی و خودکشی در میان افراد ترنسجندر همخوانی دارد. پژوهشی که سال گذشته توسط آکادمی کودکان در آمریکا منتشرشده است نشان داد که بیش از نیمی از تمام مردان ترنسجندری که در این تحقیق مشارکت داشتند، اقدام به خودکشی کرده بودند. همچنین ۲۹.۹ درصد از دختران نوجوان ترنسجندر و ۴۱.۸ درصد جوانان خارج از دوگانه جنسیت اقدام به خودکشی کرده بودند. همچنین در پژوهش مهمی که توسط موسسه ویلیامز در سال ۲۰۱۴ انجام شد محققان دریافتند که ۴۱ درصد افراد ترنسجندر اقدام به خودکشی می‌کنند.
نتایج این تحقیق جدید نشان می‌دهد که توانایی استفاده فرد ترنسجندر از نام ترجیحی خود و استفاده اطرافیان او از این نام در مخاطب قرار دادن فرد ترنسجندر می‌تواند به‌طور چشمگیری بر سلامت روان فرد تأثیر بگذارد.

لینک پژوهش مورد نظر: https://bit.ly/2rIr3oh
منبع خبر: https://bit.ly/2SPewep

راههای ارتباط با ما:

پیامک در تلگرام

کانال تلگرام

اینستاگرام

فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com