ماف نیوز: هفت شهروند در شهرهای ارومیه، پاوه، کامیاران و سنندج از سوی ارگانهای امنیتی بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند. اتهامات مطروحه علیه این افراد مرتبط با احزاب کرد مخالف نظام عنوان شده‌اند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، طی روزهای گذشته «محمد رضایی» ۳۲ ساله فرزند خلیل از اهالی شهرستان کامیاران در ورودی این شهر توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شده است.

تلگرام ماف نیوز
یک منبع مطلع در این رابطه گفت: «آقای رضایی، بدون ارائه‌ی مجوز قضایی و پس از ضرب و شتم به اتهام همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شده است‌.»

همزمان از ارومیه گزارش شده است که هفته‌ی گذشته «مجید تیباش» فرزند خالد از اهالی دیزج مرگور به اتهام مشابهی به ستاد خبری اداره‌ی اطلاعات ارومیه احضار شده و پس از اتمام بازجویی به صورت موقت آزاد شده است.

او سال ٩١ هم به علت فعالیتهای سیاسی از دانشگاه علمی – کاربردی ارومیه اخراج شده و در سالهای اخیر چندین بار دیگر بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفته بود.

در خبری دیگر دو شهروند دیگر از اهالی همین روستا به نام‌های «بهزاد شهسوار» فرزند میکائیل و «سیامند شهسوار» فرزند مصطفی به هنگام بازگشت از اقلیم کردستان عراق در پایانه‌ی مرزی حاج عمران پس از تفتیش وسایل شخصی‌شان به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام» بازداشت و به اداره‌ی اطلاعات ارومیه منتقل شدند.

روز پنج‌شنبه ۶ دی‌ماه هم نیروهای وزارت اطلاعات در شهرستان پاوه «باسط محمدی» ٣٢ ساله فرزند محمدخان از اهالی روستای درەبیان از توابع دهستان شمشیر را بازداشت کرده‌اند.

پیش از این روز شنبه ۱ دی‌ماه نیز نیروهای اداره‌ی اطلاعات سنندج، «شیرکو جمشیدی» ٢٢ ساله از اهالی روستای سرهویه از توابع منطقه‌ی ژاورود را با اتهامات مرتبط با احزاب کرد مخالف نظام بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده بودند.

از سوی دیگر همان روز نیروهای وزارت اطلاعات در کامیاران «پیمان محمدی» ٢٧ ساله از اهالی روستای الک از توابع دهستان شاهو را با اتهامات مشابهی پس از ضرب و شتم، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

تاکنون پیگیری‌های خانواده‌های این افراد جهت کسب اطلاع از سرنوشت فرزندانشان بی‌نتیجه بوده است.

«شیرکو جمشیدی»

«مجید تیباش»

«سیامند شهسوار»

«بهزاد شهسوار»

«باسط محمدی»

+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com