ماف نیوز: یک شهروند بازداشت‌شده از اهالی اشنویه توانست بعد از نزدیک به دو ماه بازجویی و بازداشت، پدر و مادرش را ببیند. یک شهروند دیگر هم در این شهرستان جهت گذراندن دوران محکومیتش به زندان منتقل شد. همزمان دادگاه انقلاب ارومیه هم یک شهروند محبوس در زندان مرکزی این شهر را به ۶ سال حبس محکوم کرد. اتهام مطروحه علیه این افراد مرتبط با احزاب کرد مخالف نظام عنوان شده است.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، یک شهروند از اهالی روستای «سوجه»ی اشنویه به نام «سلام مردان» به بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات ارومیه منتقل شده و روز دوشنبه ۳ دی‌ماه ۱۳۹۷ برای اولین بار توانست به مدت ده دقیقه پدر و مادرش را ملاقات کند.

«سلام مردان»

تلگرام ماف نیوز
یک منبع مطلع در این رابطه گفت: «سلام مردان به اتهام همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام بازداشت شده اما با این حال اطلاع دقیقی از مصادیق اتهام مطروحه علیه وی به دست نیامده است.»

سلام مردان ۲۷ ساله فرزند خالد، روز ۸ آبان از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاههای امنیتی منتقل شد‌.

او تاکنون از دسترسی به وکیل محروم بوده است.

در خبری دیگر روز دوشنبه ۳ دی‌ماه ۹۷، «اهون پیروتی» ۲۷ ساله فرزند رسول از اهالی روستای چشمه‌گل از توابع اشنویه جهت اجرای حکم هشت ماه حبس به زندان این شهر منتقل شده است.

آقای پیروتی پیشتر با اتهامات «تبلیغ علیه نظام» و «هواداری از احزاب کرد مخالف نظام» توسط دادگاه انقلاب اشنویه به هشت ماه حبس محکوم شده بود.

او روز شنبە ٢٠ آذر ۹۵ توسط نیروهای امنیتی در بخش مرکزی دهستان اشنویه شمالی به همراه سه تن دیگر بازداشت شد و پس از اتمام مراحل بازجویی، روز ۶ دی‌‌ماه ۹۵ با تودیع وثیقه‌ی ۳۰ میلیون تومانی تا هنگام صدور رأی دادگاه به صورت موقت آزاد شد.

همزمان هرانا نوشته است: روز دوشنبه ۳ دی‌ماه ۹۷، حکم ۶ سال حبس تعزیری «احمد رستگاری» شهروند محبوس در زندان ارومیه به وی ابلاغ شد.

احمد رستگاری از اهالی ارومیه در تاریخ ۲۵ آذرماه ۹۷ توسط شعبه‌ی ۲ دادگاه انقلاب ارومیه از بابت اتهام «عضویت در یکی از احزاب کرد مخالف نظام» به ۵ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است.

آقای رستگاری در روز ۱۵ مهر ۹۷ بازداشت و پس از یک ماه بازجویی در بازداشتگاه سپاه به زندان ارومیه منتقل شد.

احمد رستگاری هم اکنون در بند ۱۰ زندان ارومیه که مربوط به جرائم عادی است بدون در نظر گرفتن اصل تفکیک جرائم نگهداری می‌شود. علیرغم پیگیری‌های مکرر تاکنون با انتقال وی به بند ۱۲ (بند زندانیان سیاسی) موافقت نشده است.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com