Image source فعالین کمپین LGSMigrant

فعالین همجنسگرای بریتانیایی در تلاش هستند که با ایجاد یک کمپین مسافرین خطوط هوایی را تشویق به توقف پروازهایی کنند که حامل مهاجران اخراجی است. آنها همچنین دستورالعمل چگونگی عکس‌العمل در چنین مواردی را منتشر کرده‌اند. «ببینش، بگو، متوقفش کن.»

این روش سه مرحله‌ای به مسافران توصیه می‌کند، کسانی که در قسمت انتهای هواپیما میان دو نیروی محافظتی نشسته‌اند را ببیند. سپس به مسافران پیشنهاد می‌کند با فردی که در حال اخراج است صحبت کنند و درخواست صحبت با خلبان را بدهند.

در مرحله‌ی آخر، از شما خواسته خواهد شد که بنشینید، در عوض مقاومت کرده و بایستید.

دستورالعمل سه مرحله‌ای«ببینش، بگو، متوقفش کن.»

در جولای گذشته فیلم‌برداری دختری سوئدی از خودش که در تلاش برای جلوگیری از اخراج یک پناهنده‌ی افغان بود، بسیار حنجالی شد. یک ماه بعد، خلبان هواپیمایی ترکیش ایرلاین از بلند شدن از فرودگاه هیترو لندن و پرواز کردن خودداری نمود، این تصمیم پس از اعتراض مسافران به اخراج یک پناهنده‌ی افغان بود. پیشتر یک مرد همجنسگرای نیجری نیز تحت خطر اخراج از بریتانیا بود، تنها به آن علت که ادعای در خطر بودنش جدی گرفته نشده بود.

اما چنین کمپین‌هایی مخالفین بالقوه‌ی خود را نیز دارد. به عنوان مثال هری فلچر فعال کمپین حقوق قربانیان شب گذشته در گفت‌وگو با دیلی میل مدعی شد که:« تقریبا در همه‌ی موارد اخراج توجیه پذیر است، زیرا افراد با ملیت خارجی هستند و جرمی سنگین مرتکب شده‌اند که قربانیان دچار تروما شده‌اند.» پس بهتر است هر مورد را ابتدا بررسی کرده و سپس نسبت به اخراج آن فرد اعتراض کنند.

اما در مقابل سخنگوی کمپین” زنان و مردان همجنسگرا از مهاجران حمایت می‌کنند” (LGSMigrants) اظهار می‌دارد این کمپین بدین منظور ایجاد شده است تا به اخراج (دیپورت) پایان دهد، “افراد زیادی به جایی بازگردانده می‌شوند که ممکن است شکنجه شوند یا آسیبی جدی ببیند.”

علی رغم تمام این اختلافات چنین کمپین‌هایی ممکن است افراد نادرستی را نیز از اخراج نجات دهد، فردی مانند یعقوب احمد، متجاوز سومالیایی که در تجاوز گروهی به یک دختر نوجوان ۱۶ ساله مشارکت داشته است اما به دلیل چنین دست اعتراضاتی همچنان در لندن است.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com