وقتی در زندگی شخصی یا شغلی خود با تغییر مواجه می‌شوید، این می‌تواند یک تجربه پراسترس و حتی ترسناک برای شما باشد. هرچه باشد همراه با تغییر، شخص از وضعیتی آشنا به سمت وضعیتی ناآشنا و نامعلوم قدم می‌گذارد؛ اما بدون تغییر رشد فردی، افزایش تجربه و آگاهی و رسیدن به اهداف کسب نمی‌شود؛ درنتیجه بهترین را در مواجه با تغییر پذیرفتن آن است.
وقتی با تغییرهای بزرگ روبه‌رو می‌شوید آسان است که فراموش کنید پیش‌ازاین هم در زندگی تغییرات زیادی را تجربه کرده‌اید و این تغییر جدید تنها مرحله دیگری از زندگی شماست. بهترین کار برای کاهش استرس ناشی از رویارویی با تغییر جدید، یادداشت کردن سه تغییر بزرگی است که پیش‌ازاین در زندگی تجربه کرده‌اید و نکات مثبت این تغییرها و راه‌های سالمی که برای کنار آمدن با آن‌ها استفاده کرده‌اید را یادداشت کنید. یادآوری این موضوع که با موفقیت تغییرهای قبلی را پذیرفته‌اید، با آن‌ها کنار آمده‌اید و در زندگی به‌پیش رفته‌اید؛ می‌تواند به کاهش استرس در رویارویی با تغییر جدید کمک کند.
تغییر پیش‌رو را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید. درست مثل انجام یک پروژه بزرگ که وقتی به مراحل کوچک‌تر تقسیم می‌شود به نظر بسیار ساده‌ و قابل انجام دادن می‌شود. تغییر جدید را نیز به کارهای کوچک‌تر تقسیم کنید؛ برای مثال می‌خواهید محل زندگی خود را تغییر دهید؟ یا در تلاش برای تغییر رشته کاری خود هستید؟ کارهایی که باید انجام شوند را مرحله‌به‌مرحله بنویسید و هر مرحله را در جای خود کامل کنید.
موانع احتمالی در طول تغییر را شناسایی و فهرستی از مهم‌ترین آن‌ها را تهیه کنید. برای هر مانع، راه‌حل‌های احتمالی که منجر به رفع مانع و رسیدن به موفقیت می‌شوند را شناسایی کنید. با انجام این کار، هم آمادگی مواجه با موانع احتمالی را دارید و هم تا حدودی می‌دانید که باید انتظار چه چیزی را داشته باشید و این بسیار به کاهش استرس شما کمک می‌کند.
اگر تغییر پیش رو بسیار ناگهانی و شوکه کننده وارد زندگی شما شده به خود فرصت بدهید تا با آن وفق پیدا کنید. مدیتیشن کنید با یک دوست درد دل کنید و از تجربه و نصیحت افرادی که تجربه چنین تغییری را داشتند برای مواجه و پذیرش تغییر استفاده کنید.
تغییر در زندگی میتواند یک چالش بزرگ باشد اما بدون خطر کردن و رها کردن وضعیت آشنای کنونی نمیتوان در زندگی به چیزی دست یافت.

 

راههای ارتباط با ما:

پیامک در تلگرام

کانال تلگرام

اینستاگرام

فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com