برون‌آیی و یا آشکارسازی به‌عنوان عضوی از جامعه اقلیت جنسی و جنسیتی می‌تواند بسیار دشوار باشد؛ به‌خصوص که شرایط زندگی شخصی هرکس بر نتیجه‌ی مثبت یا منفی برون‌آیی تأثیر مستقیم دارد. برای مثال برون‌آیی یک شخص همجنس‌گرا در ایران که همجنس‌گرایی مجازات کیفری دارد قطعاً شبیه برون‌آیی در کشوری مانند فنلاند نیست که بسیاری از حقوق انسانی افراد همجنس‌گرا به رسمیت شناخته‌شده.
در تصمیم‌گیری برای برون‌آیی یک قانون طلایی را همیشه در نظر بگیرید. امنیت جانی و روانی شما در درجه اول اهمیت قرار دارد.

• برون‌آیی به این معنی نیست که حتماً باید برای جمع بزرگی (تمام فامیل یا همکارانتان) برون‌آیی کنید. بسیاری از افراد ابتدا برای یک نفر برون‌آیی می‌کنند و به‌مرور اگر شرایط را مساعد ببینند به دایره این افراد اضافه می‌کنند. به‌خصوص اگر این اولین تجربه برون‌آیی شما باشد، بسیار بهتر است که ابتدا با یک فرد قابل‌اعتماد و رازنگهدار شروع کنید.

• انتخاب برون‌آیی باید آزادانه وقتی‌که کاملاً آماده هستید، انجام شود. هرگز تحت تأثیر فشار دیگری و کشمکش‌های درونی اقدام به برون‌آیی نکنید.
در این رابطه بخوانید: برون‌‌آیی احساسی و برون‌آیی انتقام‌جویانه https://t.me/rainbowhelp/2278

• کلیشه‌های رایج در مورد جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌کیو را فراموش کنید. شما مجبور نیستید و نباید برای اثبات خود به دیگران رفتار و ظاهر کلیشه‌ای که دیگران انتظار دارند را از خود نشان بدهید. این مسئله در درازمدت به کیفیت زندگی و سلامت روان شما آسیب می‌زند.

• به دیگران زمان بدهید؛ مانند هر مرحله دیگر از زندگی، برون‌آیی هم یک روی واقعی دارد و یک روی تخیلی! بسیاری از افراد به‌خصوص در جامعه ایران حتی با مفاهیم ساده‌ای مانند گرایش جنسی و هویت جنسیتی آشنایی درستی ندارند و وقتی شما برای آن‌ها برون‌آیی می‌کنید به زمان و آموزش احتیاج دارند تا در مورد این مفاهیم یاد بگیرند و آن‌ها را درک کنند.
همه‌ی آدم‌ها یک دیکشنری متحرک از مفاهیم جنس و جنسیت نیستند. نکته مهم این است که بخواهند با ذهنی باز در این مورد یاد بگیرند و شما با صبوری، آماده ارائه اطلاعات لازم به آن‌ها باشید و بتوانید اشتباهات آن‌ها در مسیر یادگیری را به خوبی تحمل و مدیریت کنید.

راههای ارتباط با ما:

پیامک در تلگرام

کانال تلگرام

اینستاگرام

فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com