نگاهی به حقوق بشر کردستان ایران ؛ ۹ آذر ماه ۹۷ ؛ تعدادی از فعالان کارگری در کامیاران که دو سال پیش در مراسم روز جهانی کارگر بازداشت شده بودند و با تودیع وثیقه از بازداشتگاه وزارت اطلاعات بعد از یک هفته با اتمام مراحل بازپرسی آزاد شده بودند و حال دادگاه تجدید نظر فعالان مذکور را به اتهام تبلیغ علیه نظام و به نفع یکی از احزاب کرد مخالف نظام محکوم به حبس نموده است.

به گزارش نگاهی به حقوق بشر کردستان ایران ؛ به نقل از یک منبع مطلع : شعبه چهارم دادگاه تجدید نظر استان سنندج ، حکم ۲سال و ۱۸۸ روز زندان فعالین کارگری شهر کامیاران مهرداد صبوری، دلنیا صبوری، امید احمدی، آرام محمدی، شاهو صادقی و روژین ابراهیمی که به اتھام برگزاری و شرکت در مراسم روز جھانی کارگر دستگیر شدە بودند را مورد تأیید قرار داد.

این منبع ادامه داد: این فعالین در روز پنج شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ به اتهام برگزاری و شرکت کردن در مراسم روز جهانی کارگر و بە بھانە تبلیغات علیە نظام و بە نفع کومەلە، توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و پس از هفت روز بازداشت موقت با قرار وثیقه آزاد شدند .

وی در پایان گفت : بعد از اتمام تحقیقات در دادسرای حکومت ایران در کامیاران پروندە بە شعبەی اول دادگاە انقلاب در شهر سنندج بە ریاست قاضی سعیدی ارجاع و در آنجا حکم بە محکومیت حبس ۴ نفر از متھمین بە میزان ١سال و ٢ نفر دیگر از آنھا بە میزان ٣ ماە و ١ روز صادر گردید کە با اعتراض وکیل متھمین آقای قھرمان کریمی بە این حکم، نھایتا در شعبە چھارم دادگاە تجدیدنظر استان سنه بە ریاست مصطفی طیاری حکم مورد نظر بدون توجە بە مدافعات متھمین و وکیل ایشان مورد تأیید و تنھا در مورد مجازات دو نفر از متھمین بە نامھای روژین ابراھیمی و دلنیا صبوری تخفیف درنظر گرفتە شد.
احکام صادره برای این فعالین به شرح زیر می باشد:

۱_مهرداد صبوری: یک سال حبس تعزیری.
۲_امید احمدی: یک سال حبس تعزیری.
۳_آرام محمدی: نود و یک روز حبس تعزیری.
۴_شاهو صادقی: نود و یک روز حبس تعزیری.
۵_دلنیا صبوری:حکم از یک سال به سه روز تخفیف داده شد.
۶_روژین ابراهیمی:حکم از یک سال به سه روز تخفیف داده شد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com