ماف نیوز: جلسه‌ی دادگاه سه فعال مدنی در دادگاه انقلاب کرمانشاه به وقت نامشخصی موکول شد. محاکمه‌ی آنها مرتبط با بازداشت‌شان در تابستان امسال در پی برگزاری یک نشست ادبی است و اتهامات مطروحه علیه‌شان «اقدام علیه امنیت ملی» و «ارتباط با احزاب کرد مخالف نظام» عنوان شده‌اند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، جلسه‌ی دادگاه سه فعال مدنی به نام‌های «ارسلان هدایتی» از اهالی قروه، «مصطفی باقری‌ آشنا» ساکن کرمانشاه و سید «اردشیر موسوی» ساکن کنگاور که قرار بود روز دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ در دادگاه انقلاب کرمانشاه برگزار شود، به وقت نامشخصی موکول شد.

تلگرام ماف نیوز
اتهامات مطروحه علیه‌ این افراد «اقدام علیه امنیت ملی» و «ارتباط با احزاب کرد مخالف نظام» عنوان شده‌اند. این در حالی است که بازداشت‌شان مرتبط با برگزاری یک نشست در رابطه با فرهنگ و ادبیات کردی بوده است.

آنها روز جمعه ۱۵ تیر، توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت شده و روز ۲۸ تیرماه از بازداشتگاه اطلاعات سپاه کرمانشاه به زندان دیزل آباد منتقل شدند.

از این افراد، آقایان باقری آشنا و موسوی روز ۱۷ مردادماه در اعتراض به بلاتکلیفی خود در زندان و مخالفت دادستانی کرمانشاه با تبدیل قرار بازداشت آنها به وثیقه، به مدت ۱۶ روز اعتصاب غذا کردند.

نهایتا روز ۲۱ شهریور، مصطفی باقری آشنا با تودیع وثیقه‌ی ۲۰۰ میلیون تومانی، ارسلان هدایتی با کفالت و سید ارشیر موسوی با تودیع وثیقه‌ی ۱۵۰ میلیون تومانی از زندان دیزل آباد آزاد شدند.

«ارسلان هدایتی»

«مصطفی باقری آشنا»

سید «اردشیر موسوی»


+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com