بهروز افخمی به دعوت برنامه «رادیکال سه» از شبکه ۳ صداوسیما، در تلاش برای ساختن چهره‌ای منفور از صادق هدایت نویسنده برجسته تاریخ ایران، به دور از منطق و واقعیات تاریخ، سیاست و ادبیات گفت همجنسگرایی صادق هدایت باعث شده او در داستان‌هایش دنیایی بسازد «نفرت‌انگیز، رقت‌انگیز، آلوده، مهاجم، وحشی و پست»‌.

مرجان شیرمحمدی، همسر بهروز افخمی در مصاحبه‌ای با شهروند امکان بیان نظر برای افخمی را نشانه یک جامعه دمکراتیک دانست و منتقدان را دیکتاتورهای کوچک خطاب کرد. حال آنکه ترسیم چهره‌ای منفور، غیرواقعی و غیرانسانی از یک گروه اجتماعی در نبود هرگونه حق حیات و آزادی بیان و عقیده برای آن گروه اجتماعی استفاده از آزادی بیان نیست – بلکه نفرت‌پراکنی است.

این برنامه‌های جمهوری اسلامی با هدف شکل‌دهی به افکار عمومی برای گسترش نفرت و توجیه تئوریک سرکوب سازمان‌یافته همجنسگرایان ساخته می‌شود. امثال افخمی که با شرکت در این برنامه‌های یکسویه و مغرضانه، رفتارهای غیرانسانی حکومت در حق همجنس‌گرایان را طبیعی جلوه می‌دهند باید پاسخگو شوند.

ویدیوی کامل صحبت‌های افخمی را در تلگرام یا فیسبوک شش‌رنگ ببینید.

در همین رابطه از شش‌رنگ:

گرامیداشت فریدون فرخزاد بدون گفتن از همجنسگرایی‌اش ممکن نیست

گرامیداشت فریدون فرخزاد بدون گفتن از همجنسگرایی‌اش ممکن نیست

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com