ماف نیوز: نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی در دو مورد جداگانه جمعی از کولبران را در مرزهای ارومیه و سلماس بە رگبار بستند و در پی آن دست‌کم دو تن از این افراد زخمی شدند. در مریوان هم یک کولبر در پی شلیک این نیروها کشته شد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، جمعی از کولبران در نقطه‌ی صفر مرزی ارومیه از سوی نیروهای مرزبانی بدون اخطار قبلی به رگبار بسته شدند که جراحت یک تن را در پی داشت.

تلگرام ماف نیوز
در این حادثه یک کولبر به نام «ماهر شینی» ۲۸ ساله فرزند عثمان از اهالی مرگور ارومیه زخمی شد. وضعیت ماهر شینی وخیم گزارش شده و جهت رسیدگی پزشکی به مراکز درمانی این شهر منتقل شده است‌.

در مرز مریوان هم یک کولبر به نام «غالب کویک» در پی شلیک نیروهای مرزبانی کشته شد.

همزمان در منطقه‌ی شپیران سلماس هم گروهی از کولبران به ظن حمل کالای قاچاق مورد هجوم نیروهای مرزبانی قرار گرفتند و پس از گشودن آتش، یک تن به نام «محمد ولی‌پور» فرزند حسن از ناحیه‌ی پا دچار مصدومیت شد.

کولبران، افرادی از خانواده‌های زیر خط فقر هستند که در نتیجه‌ی فقدان فرصتهای شغلی در مناطق مرزی به این شغل کاذب روی می‌آورند و سالانه دهها تن از آنها در اثر شلیک نیروهای مرزبانی و یا در مواجهه با مخاطرات طبیعی کشته و یا زخمی می‌شوند.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com