مؤثرترین روش برای صرف وقت کمتر در شبکه‌های اجتماعی این است که شانس غرق شدن در آن‌ها را به حداقل برسانید. برای این کار به قسمت تنظیمات نرم‌افزارهای دستگاه مورد استفاده‌ی خود بروید و هشدارهای (notification) مربوط به شبکه‌های اجتماعی را غیرفعال کنید. از این طریق فقط زمانی که وارد نرم‌افزار ‌شوید به هشدارهای مربوطه دسترسی خواهید داشت و این کار علاوه بر اینکه ریسک غرق شدن گاه‌وبیگاه در شبکه‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد، به افزایش تمرکز در انجام کارهای مهم مانند درس خواندن نیز کمک می‌کند.

راه‌کار بعدی که برای افرادی که واقعاً معتاد به شبکه‌های اجتماعی هستند می‌تواند مفید باشد این است که روی گوشی خود هیچ نرم‌افزار شبکه اجتماعی نداشته باشید و برای استفاده از مثلاً توییتر یا فیس‌بوک از لپ‌تاپ خود استفاده کنید البته اگر شغل شما به‌گونه‌ای است که همیشه با لپ‌تاپ خود سروکار دارید شاید این راهکار چندان برایتان مفید نباشد!

برای خود قانون تعیین کنید برای مثال فقط اجازه دارید تا دو بار در روز و در محدوده زمانی مشخصی که تعیین کرده‌اید از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. مشخصاً رعایت این راهکار نیاز به نظم و اراده بالایی دارد اما خواستن توانستن است.

به دنبال فعالیت‌هایی خارج از دنیای مجازی باشید. اکثر موارد افراد به سراغ گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی می‌روند زیرا حوصله‌شان سر رفته و یا دراز کشیدن روی کاناپه و گوشی به دست گرفتن برایشان راحت‌تر از پارک رفتن و قدم زدن است! عادت‌های خود را تغییر دهید و برای خود هدف‌هایی خارج از محیط مجازی مشخص کنید.

راههای ارتباط با ما:

پیامک در تلگرام

کانال تلگرام

اینستاگرام

فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com