کمیساریای ایالت اورنج کانتی، فلوریدا، بودجه ۱۰ میلیون دلاری (معادل ۸.۸ میلیون یورو) را به عنوان کمک مالی برای تاسیس موزه و یادبود پالس در نظر گرفته است. این بنا در بزرگداشت دگرباشان جنسی که  در حمله تروریستی  ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ کلاب پالس جان خود را از دست دادند، ساخته خواهد شد.

بودجه تصویب شده از محل درآمد از مالیات هتلها تامین خواهد شد. کمیساریای ایالت اورنج کانتی به اتفاق آراء، پرداخت این کمک هزینه را در طی سه سال انجام خواهد داد.

باربارا پوما، صاحب کلاپ شبانه پالس و بنیانگذار بنیاد یک پالس، از این خبر استقبال کرد. او بعدا گفت که این موزه و بنای یادبود، به عنوان یک بنای تاریخی، سزاوار سرمایه گذاری مالی از محل مالیات حاصله از گردشگری است.

او گفت: “این اولین تراژدی در کشور ما نیست. بنای یادبود یازدهم سپتامبر یک جاذبه توریستی نیست. بازدید از این بنای تاریخی حکم زیارت، احترام و شهادت را دارد. این دقیقا همان چیزی است که موزه و بنای یادبود پالس نمایندگی خواهد کرد.

تراژدی پالس:
عمر متین در ۱۲ ژوئن ۲۰۱۶ به کلاب شبانه پالس حمله کرد. این کلاب دگرباشان جنسی در اورلاندو در حال برگزاری یکی از شبهای لاتین هفتگی اش بود. در این حمله تروریستی کلا، ۴۹ نفر کشته و ۵۳ نفر – که عمدتا دگرباش جنسی بودند، زخمی شدند. در آن زمان، این حمله تروریستی، مرگبار ترین تیراندازی جمعی توسط یک تفنگدار در تاریخ ایالات متحده بود.

ماتین در مواجهه با پلیس مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

بنیاد یک پالس در مورد خبر تخصیص بودجه در توییتر به این ترتیب واکنش نشان داد: “ما برای تخصیص بودجه از محل مالیات توسعه گردشگری توسط هیئت مدیره اورنج کانتی، برای خرید زمین و طراحی موزه پالس، متشکریم. ما از جامعه دگرباشان جنسی، برای تلاش های بی وقفه برای عملی شدن این ایده، ممنونیم.”

این بودجه صرف خرید زمین، طراحی موزه و بنای یادبود خواهد شد. بر اساس برآورد های انجام شده، بودجه کمکی دیگری برای تکمیل این پروژه در طی مراحل اجراء مورد نیاز خواهد بود.

در حال حاضر، نه مکان بالقوه به عنوان محل احداث موزه و بنای یادبود در نظر گرفته شده است. بر اساس گزارش بنیاد یک پالس، بنای یادبود موقتی که در ماه مه افتتاح شد تا کنون توسط بیش از ۴۱،۰۰۰ نفر بازدید شده است.

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:

Orlando approves $10million funding towards Pulse museum and memorial

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com