معاون پیشین نخست وزیر اوکراین سعی دارد همجنسگرایی را غیرقانونی کند. اولکساندر ویلکول، نماینده مجلس حزب بولاک در اوکراین، پیش نویس لایحه ایی “مربوط به حفاظت از اخلاق عمومی و ارزش های سنتی” را به مجلس ارائه کرده است.

ویلکول معتقد است که اوکراین به دلیل شکل گیری ایده ساختگی معضل تبعیض علیه افراد با ترجیحات جنسی غیر سنتی، به این لایحه نیاز دارد. او در پیش نویس این لایحه خواستار حذف عباراتی مانند گرایش جنسی، هویت جنسیتی، برابری جنسیتی و ارزیابی قانونی مبتنی بر جنسیت در قانون اوکراین شده است. او اظهار داشت که این اصطلاحات ناشی از رویکردهای غلط بوده و شایستگی علمی ندارند.

به گفته دموکراسی آزاد، او مایل به جایگزینی واژه های مرتبط با برابری، مانند حقوق و فرصت های برابر برای مردان و زنان، است. ویلکول همچنین مجازات گسترده و متنوعی را برای افرادی که به رابطه جنسی همجنسخواهانه اقدام میکنند، پیشنهاد داده است. این مجازات ها عبارتند از جریمه نقدی بین ۱۰۰۰ و ۱۵۰۰ روبل (معادل ۳۵ تا ۵۲ دلار آمریکا). اما اگر شخص متهم یک مقام رسمی باشد، این رقم می تواند تا ۳،۰۰۰ روبل (معادل ۱۰۵ دلار آمریکا) افزایش یابد.

متهمین عادی که به تکرر به این جرم محکوم میشوند میتوانند بین سه تا پنج سال، و مقامات دولتی بین چهار تا شش سال زندان، محکوم شوند.

قانون تبلیغ همجنسگرایی:
این نماینده مجلس همچنین می خواهد واردات، توزیع یا مالکیت مطالبی را که “رابطه جنسی همجنسخواهانه” را تبلیغ میکنند، ممنوع کند. او خواستار مجازات تا سه سال زندان برای مجرمان است. این لایحه همچنین خواستار افزایش طول مرخصی زایمان، افزایش کمک مالی به دانش آموزان، ارائه تغذیه مجانی در مدارس و ارائه تسهیلات رفت و آمد به مدرسه به دانش آموزان ساکن مناطق فقیرنشین شده است.

این لایحه پیش از به رای گذاشته شدن در پارلمان، راه زیادی را در پیش دارد. در مرحله اول این لایحه باید برای مورد قبول بودن و یا خارج شدن از دستور کار پارلمان مورد بررسی قرار گیرد. سپس چندین کمیته پارلمانی باید قبل از معرفی آن به مجلس، این لایحه را برای به رای گذاشته شدن در پارلمان تایید کنند. ترگو، گروه دگرباشان جنسی پیشرو اوکراین، گفت: “اوکراین کشوری ایده آل برای زندگی برای دگرباشان جنسی نیست.”

در حالی که جنایات ناشی از تنفر در این کشور غیر قانونی است، بسیاری از دگرباشان جنسی، با حملات همجنسگراستیزانه مواجه هستند و آنها را گزارش میکنند. رژه غرور در شهرهای مختلف اوکراین مرتبآ توسط معترضان دچار اخلال میشود.  و این تنها در صورتی است که به آنها مجوزهای لازم برای برگزاری داده شود.

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:

https://www.gaystarnews.com/article/ukraine-mp-introduces-bill-to-criminalize-same-sex-relationships/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com