آمار جدید دولتی حاکی از این است که «عملیات اقتدار مرزها» در طول ۵ سال از زمان شروعش در دوران نخست‌وزیری تونی ابوت، مانع ورود بیش از ۳۳۰۰ پناه‌جو به خاک استرالیا شده است.
مرز استرالیا
این آمار نشان می‌دهد این عملیات ۳۳ قایق را متوقف کرده است و جلوی ۷۸ عملیات قاچاقچیان انسان را گرفته است، قبل از اینکه حتی موفق شوند افراد را سوار قایق‌های خود کنند.
در اقدامی کم‌سابقه، نیروهای حفاظت مرزی دریایی استرالیا آمار مربوط به قایق‌هایی که توسط «عملیات اقتدار مرزها» متوقف کرده است را اعلام کرده است.
آمار مربوط به این عملیات تابع ملاحظات محرمانه است و اطلاعات دقیق در این خصوص همواره کمیاب بوده است.
روزنامه The Australian با انتشار آمار مربوط به این عملیات اعلام کرده است از سال ۲۰۱۳ که این عملیات شروع شده است ۳۳ قایق که درمجموع حدود ۸۰۰ مسافر داشته‌اند متوقف و یا برگردانده شده‌اند.
همکاری بین آژانس‌های استرالیا و کشورهای همسایه همچنین باعث مختل شدن ۷۸ عملیات قاچاقچیان انسان شده است و همین امر باعث شد تا ۲ هزار و ۵۲۵ نفر که قصد داشتند به‌طور غیرقانونی به استرالیا بیایند، حتی نتوانند سوار قایق شوند.
SBS News برای تأیید این اطلاعات با وزارت کشور تماس گرفت ولی یک سخنگوی این وزارتخانه او را به اطلاعات عمومی عملیاتی ارجاع داد، ولی این اطلاعات چیزی درباره تعداد قایق‌هایی که متوقف‌شده‌اند نمی‌گوید.
این آمار در حالی ارائه شده است که پیتر داتون وزیر کشور استرالیا هشدار داده است «تهدید قاچاق انسان» هنوز وجود دارد و آژانس‌های استرالیا در تلاش برای مختل کردن فعالیت‌های قاچاقچیان انسان هستند.
این در حالی است که اسکات موریسون نخست‌وزیر استرالیا احتمال «سازش» در مورد یک قانون که محرومیت دائمی از ورود به استرالیا را شرط موافقت با انتقال برخی پناه‌جویان نائورو به نیوزیلند می‌داند را رد کرده است.
در صورت تصویب و اجرای این قانون، برخی از پناه‌جویان نارو می‌توانند به نیوزیلند منتقل شوند ولی هرگز اجازه ورود به استرالیا را نخواهند داشت.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com