روز پنج شنبه ۳ آبان ۹۷ عالیجناب استس دو نکر سفیر دیپلماتیک بین المللی از حزب ملی ائتلاف کانادا و مدیر و مشاور حقوق بشر بنیاد FAAVM در نامه ای خطاب به خانم میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد، از طرف سه میلیون عضو و ۱۰۳ سازمان حقوق بشری در برگیرنده این بنیاد، با اشاره به ربوده شدن آقای هاشم خواستار، خواهان رسیدگی فوری به وضعیت این فعال فرهنگی مخالف حاکمیت در ایران شد.

سفیر دو نکر در این نامه که در سایت بنیاد FAAVM نیز درج شده چنین نوشته است:

کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد،

میشل باشله بزرگوار،

من این نامه را از طرف بنیاد FAAVM برای یک اقدام فوری از جانب شما در رابطه با ربوده شدن آقای هاشم خواستار فعال ۶۵ ساله فرهنگی و معلم با تجربه در ایران می نویسم.

آقای هاشم خواستار معلم و فعال صلح شناخته شده، پس از ترک خانه خود در روز سه شنبه، ۲۳  اکتبر ۲۰۱۸، تحت شرایط مشکوک ناپدید شد.

همسر او، خانم صدیقه مالکی فرد، معتقد است که وی از سوی نیروهای امنیتی ایران ربوده شده است، زیرا او ابراز نظر خود را در مورد وضعیت ایران اعلام کرده است.آقای خواستار زمانی که در مسیر مشهد به سمت گلبهار بوده است ربوده شده است.

بر اساس آخرین اطلاعات دریافت شده توسط خانواده وی، او توسط نیروهای دولتی به بیمارستان ابن سینا مشهد بخش روانی منتقل شد و اجازه هیچ دیداری با خانواده اش را ندارد.

کمیسر عزیز،

در حالی که ما از آزادی های دموکراتیک و عشق و حضور عزیزانمان لذت می بریم، مردم ایران همچنان از  سخت ترین شرایط غیرانسانی در ایران رنج می برند.

همچنان که در ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۸، یک نامه در رابطه با نقض حقوق بشر و فعالیت های تروریستی رژیم ایران نوشتم.

تا به امروز، رژیم ملاها همچنان حقوق بشر بین الملل را به طور وحشتناک و گسترده ای در ایران نقض می‌کنند.

ما نماینده FAAVM و بنیاد Stes De Necker که نماینده بیش از ۳ میلیون عضو از سراسر جهان هستند عمیقا نگران وضعیت حقوق بشر در ایران هستیم.

مداخله و کمک شما از طرف سازمان ملل متحد به عنوان یک  اقدام فوری، ضروری است.

زمان اقدام و بازگرداندن یک ایران دموکراتیک و آزاد اکنون است،  ایرانی آزاد از حکومتی دینی و سرکوبگر

با صمیمانه ترین احترامات

استس دو نکر

سفیر دیپلماتیک بین المللی

امضا

بیانیه استس دو نکر

۲۴

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com