احمد رافت نویسنده و خبرنگاری است که سالها خبر تولید کرده. چند روز قبل آقای رافت به شهر ژنو آمده بود تا به همراه دوستان جبهه ملی در یکی از نشستهای جانبی  کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل شرکت کند. بعد از فراغت از جلسات به قسمت قدیمی شهر رفتیم. احمد رافت در زمان جوانی در  کنفدراسیون دانشجویان ایرانی عضویت داشته و در زمان شاه ایشان قصد داشته که سفارت ایران در شهر ژنو را اشغال کند. ما به شکل اتفاقی از کنار بازداشتگاه پلیس رد شدیم که ایشان بعد از اقدام به اشغال سفارت در آنجا زندانی شده بود.

به هر حال فرصت را غنیمت شمردم و از ایشان در همان محل عکسی به یادگار گرفتم. متاسفانه من نتوانستم که در اینترنت شرح این واقعه را پیدا کنم و در ذیل این مطلب شرح زندگی ایشان را که در وب سایت توانا منتشر شده بدون دستکاری بازنشر می کنم.

——————-

احمد رافت ۱۰ خرداد ۱۳۳۰ از پدری ایرانی و مادری ایتالیائی در تهران بدنیا آمده است. پس از پایان تحصیلات دبیرستانی برای ادامه تحصیلات در رشته حقوق سیاسی به ایتالیا می رود. در این سالها فعالیت خود را در کنفدراسیون دانشجویان ایرانی آغاز می کند. در سال ۱۹۷۷ میلادی، پس از چهار سال اقامت در آلمان به ایتالیا باز می گردد و در رسانه «روزنامه کارگران» آغاز به کار می کند. از آن زمان تا کنون در رسانه های مختلف ایتالیائی، اسپانیائی، سوئیسی، بریتانیائی، آمریکائی و عربی فعالیت داشته است. احمد رافت به مدت ۲۱ سال فرستاده ویژه هفته نامه اسپانیائی «تیمپو» در خاورمیانه بوده است. در سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ میلادی معاونت بنگاه خبری کرونوس اینترناسیونال را عهده دار بوده است. در این سال ها با رسانه های فارسی زبان از جمله دویچه وله، بی بی سی، رادیو آزادی، رادیو فردا و صدای آمریکا نیز همکاری داشته است. در سال های اخیر دو کتاب به زبان ایتالیائی و در گذشته سه کتاب به زبان های ایتالیائی و اسپانیائی تالیف و منتشر کرده است. آخرین کتاب احمد رافت با عنوان «ایران: انقلاب آنلاین» در ماه مارس ۲۰۱۰ در ایتالیا منتشر شد.

:بخش های ویدیو
:نسخه متنی گفتگو

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com