تیم کوک، مدیر اجرایی اپل، در مورد آشکارسازی به عنوان اولین رئیس یک شرکت بزرگ سخن گفته است. روز چهارشنبه (۲۴ اکتبر) کوک به CNN گفت: “من این کار را برای تشویق دیگر مدیران اجرایی همجنسگرا به آشکارسازی انجام ندادم.”

او در سال ۲۰۱۴ به طور عمومی آشکارسازی کرد. او دلیل این آشکارسازی را شنیدن روایات کودکان دگرباشی که به خاطر هویت جنسی شان مورد آزار و اذیت قرار میگیرند و از سوی خانواده هایشان طرد میشوند، ذکر کرد.

کوک گفت: “این روایات واقعآ قلب من را به درد آورد.”

او گفت که به گرایش جنسی اش «بسیار افتخار» میکند و آن را به عنوان «بزرگترین هدیه خداوند به خودش» توصیف کرد. او گفت علی رغم اینکه او فردی است که مسائل شخصی اش را خصوصی نگه میدارد، با شنیدن روایات این کودکان دگرباش، در مورد آشکار نکردن همجنسگرایی اش احساس خودخواهی کرده است. او گفت: “من فکر کردم که باید برای آنها کاری انجام دهم و نشان دهم که میتوانند همجنسگرا باشند و همچنان کارهای بزرگی را در زندگی انجام دهند، که آینده آنها تاریک نیست.” وی همچنین گفت که همه باید صرف نظر از گرایش جنسى، دین، جنسیت و پیشینه قومی شان، از شأن و احترام برخوردار باشند.

آشکارسازی برای کسب و کار خوب است:
آشکارسازی کوک در اکتبر سال ۲۰۱۴ به عنوان همجنسگرا، سرخط خبرها را از آن خود کرد. او گفت که این کار را به توصیه استیو جابز، مدیر اجرایی قبلی شرکت که به هنگام انتصاب کوک از او خواسته بود که خودش باشد، انجام داده است. بر اساس گزارش ها، کوک همچنین با آندرسون کوپر روزنامه نگار در این مورد مشورت کرده بود.

یک تحقیق که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد، نشان داد که سخن گفتن مدیران اجرایی در مورد مسائل جنجال برانگیز می تواند برای کسب و کارها مفید باشد. این تحقیق به واکنش مدیر عامل شرکت اپل علیه تصویب قانون RFART در ایندیانا در اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی در مورد تصویب قانون آزادی مذهبی (RFRA) در مجلس، اشاره کرده است.

کوک در سال ۲۰۱۵، باراک اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا را در مورد حقوق دگرباشان جنسی به چالش کشید. کوک و اپل از آن زمان در ترویج حقوق دگرباشان جنسی در ایالات متحده و فراتر از آن پیشرو بوده اند.

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/apples-tim-cook-says-being-gay-is-gods-greatest-gift-to-me/#gs.6PU5URw

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com