موفقیت فیلم رفیقی از کنیا پس از کسب سه جایزه بزرگ از دو جشنواره بین المللی فیلم ادامه دارد. 

رفیقی که درباره دو زن است که عاشق یکدیگر میشوند، اولین فیلم کنیایی بود که موفق به دریافت جایزه از جشنواره فیلم کن شد. اما زمانی که مقامات مانع اکران و پیروزی این فیلم در کنیا شدند، فیلمسازان برای لغو ممنوعیت آن به دادگاه رفتند. نهایتا دادگاه به نفع آنها رای داد و طی حکمی، اجازه اکران هفت روزه این فیلم در کنیا را صادر کرد. اکران هفت روزه این فیلم در کنیا،  آن را واجد شرایط برای نامزدی در بخش فیلم های خارجی جایزه اسکار میکند. اکران این فیلم در طول این هفته در کنیا، آنرا به سرعت به یکی از پر درآمدترین فیلم های محلی در تاریخ سینمای این کشور تبدیل کرد.

رفیقی با دریافت جایزه های مختلف، همچنان تاریخ ساز است. این فیلم به تازگی، توانست جایزه مهمی را از  TWIST: Seattle Queer Film Festival از آن خود کند. رفیقی همچنین برنده جایزه هوگو نقره ایی جشنواره بین المللی فیلم شیکاگو شده است. این فیلم توانسته است جایزه بهترین فیلم نامه از دید مخاطبان و هیئت داوران جشنواره TWIST را به دست آورد.

کتلین مولن، مدیر فستیوال TWIST، گفت: “جایزه دادن به فیلمی که توانسته است برای اعضای هیأت منصفه و مخاطبان ما تاثیرگذار، الهام بخش و سرگرم بوده و داستان حیاتی زندگی دگرباشان جنسی از پیشینه های مختلف را حکایت میکند، موجب افتخار این جشنواره است.”

بن مک کارتی، مدیر اجرایی سینمای سه دلاری، جایی که TWIST نمایش داده شد، برنده جایزه این فیلم را اهداء کرد. او گفت: “به همه برندگان و به همه فیلمسازانی که به موفقیت این جشنواره فیلم کمک کردند، تبریک میگویم. ما از این که فیلم رفیقی برنده دو جایزه تماشاچیان و اعضای هیأت منصفه برای بهترین فیلم نامه شده است، خوشحالیم و از اینکه توانسته ایم موجبات توجه عمومی به این فیلم مهم و زیبا که از کشوری با جامعه ایی همجنسگراستیز که به شدت با تبعیض و ترس از زندان مواجه است، جلب کنیم، احساس افتخار میکنیم.

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/kenyan-lesbian-film-rafiki-wins-big-at-international-film-festivals/#gs.mPIoeWo

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com