ماف نیوز: شش کولبر در پی شلیک نیروهای مرزبانی در مناطق مرزی شهرستانهای سردشت، بانه و پیرانشهر در حوادث جداگانه‌ای زخمی شدند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، گروهی از کولبران در ارتفاعات مرزی سردشت در نزدیکی جاده‌ی کانی‌زرد مورد هجوم نیروهای مرزبانی قرار گرفتند و در پی گشودن آتش، یک کولبر به نام «مصطفی حسنی» از ناحیه‌ی پا دچار جراحت شد.

تلگرام ماف نیوز
وی جهت رسیدگی پزشکی به مراکز درمانی سردشت منتقل شده و وضعیت عمومی‌اش بهبود یافته است.

همزمان‌ از پیرانشهر هم گزارش شده است که یک کولبر به نام «رحیم گرده‌سور» در حین کولبری از سوی همین نیروها مورد شلیک مستقیم قرار گرفته و دچار جراحت شده است.

پیش از آن روز سه‌شنبه ۲۴ مهر هم یک کولبر به نام «عثمان سعیدی» از اهالی روستای بنژاژ از توابع بانه و دو تن به نامهای به نام‌های «جبار برشان» و «مصلح قریش» فرزند مراد از اهالی روستای نمنجه از توابع پیرانشهر در پی شلیک نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی زخمی شده بودند.

همچنین روز دوشنبه ۲۳ مهرماه، یک کولبر به نام «کاوه دشمیر» از اهالی روستای گزگسک از توابع پیرانشهر در پی شلیک نیروهای مورد ذکر مصدوم شده و سپس به مراکز درمانی پیرانشهر انتقال یافت.

شلیک به تمامی این افراد بدون اخطار قبلی و به ظن حمل کالای قاچاق صورت گرفته است.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com