دوست در گنجه من:

امروز روز ملی آشکارسازی است. من از اینکه شما امروز باید ویدیوها، پست ها و اعلانات افراد را از درون گنجه تماشا کنید، متاسفم. در حال حاضر، خروج از گنجه، مثل همه چیزهای دیگر، به دلیل رسانه های اجتماعی، به یک مساله عمومی تبدیل شده است. این ذاتا چیز بدی نیست. در واقع من چهار سال پیش در رسانه های اجتماعی آشکارسازی کردم، اما اینکه عملکرد فعلی رسانه های اجتماعی، به نوعی موجب حذف دگرباشان جنسی در گنجه میشود را درک میکنم.

متاسفانه، همه از خانواده هایی که به هنگام آشکارسازی آنها را در آغوش بگیرند و بگویند که همانطوری که هستند، آنها را دوست دارند، برخوردار نیستند و همه از دوستانی که با شنیدن این خبر، از خوشحالی شروع به گریه کرده و به فکر پیدا کردن شریک عشقی دگرباش جنسی برای دوستاشان باشند نیز برخوردار نیستند. و همه لزومآ محیط هایی کار نمی کنند که اگر روز پنج شنبه آشکارسازی کنند، در روز جمعه هنوز مشغول به کار باشند. و همه به یک مدرسه هایی که به ضمائر و نام آنها احترام بگذارند و به آنها اجازه استفاده از امکانات را بر اساس انتخابشان بدهند، نمیروند. برای برخی، آشکارسازی می تواند به معنای واقعی مساله مرگ و زندگی باشد؛ این مساله می تواند به معنای از دست دادن مسکن، خانواده و امنیت مالی باشد. این یک واقعیت غم انگیز و زشت است، اما این واقعیت زندگی برخی از دگرباشان جنسی است.

شما بدون آشکارسازی هم معتبر هستید. اگرچه این ناعادلانه است، اما هویت شما را نمیتواند انکار کند. تماشای تعداد زیادی از دگرباشان خوشحال که واقعیت کسی که هستند را با عزیزان خود به اشتراک می گذارند، از گنجه ترسناک میتواند نا امید کننده باشد. مشاهده نوشته های آشکارسازی، میتواند شما را دچار غمی عمیق کند. اینکه بدانید که چه کسی هستید، اما نتوانید آن را بیان کنید، خسته کننده است. اما ممکن است این احساس ها گذرا باشند، پس امید خود را از دست ندهید.

تو تنها نیستی. دگرباشان زیادی مثل تو هستند. اما امیدوارم دانستن اینکه کسان زیادی هستند که امروز و هر روز شما در دل و ذهن شان جا دارید، تسکین دهنده باشد. اگر امروز برای شما روز آشکارسازی نیست، بالاخره روز شما برای این کار فرا خواهد رسید.

امروز را تعطیل کنید و قدم بزنید. از خودتان مراقبت کنید. یک فیلم ببینید و یا آن کتابی را که از ماه مه در قفسه شما نشسته است مطالعه کنید. به یک دوست قدیم تلفن کنید یا با طبیعت ارتباط برقرار کنید. شما دقیقا همانطور که هستید، عالی و بی نظیرید. در دگرباشی شرمی وجود ندارد. مهم نیست که چه چیزی از افرادی که در زندگی تان هستند، میشنوید.

روزی خواهد رسید که شما در نهایت می توانید بگویید: “من بخشی از جامعه دگرباشان جنسی هستم.” روزی میرسد که شما می توانید دقیقا هویت واقعی تان را زندگی کنید. و در نهایت می توانید درب گنجه را باز کنید و به عنوان فردی آشکارا دگرباش، در دنیا زندگی کنید. به گفته آریان گرانده، آیکون همجنسگرایان، “نور از راه میرسد، تا همه آن چیزی را که تاریکی دزدید، پس بدهد.”

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.advocate.com/commentary/2018/10/11/everyone-who-has-stay-closeted-national-coming-out-day

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com