الن پیج بازیگر آشکارا همجنسگرا و بهترین دوستش، یان دانیل، که او هم یک همجنسگرا است، در حال سفر دور دنیا برای مجموعه مستند جدیدشان از Viceland به نام Gaycation هستند.

بر اساس توضیحات پیج در ایتدای آخرین قسمت منتشر شده، که در حال حاضر در کانال یوتیوب Viceland در دسترس است، پیج و دانیل به برزیل سفر کرده اند تا “کشوری را که رابطه اش با جامعه دگرباشان جنسی پیچیده و اغلب شدید است”، کشف کنند. او میگوید: “این کشور با داشتن قوانین تساوی حقوق مترقی در برخی از حوزه ها در آمریکای لاتین، دارای بالاترین میزان قتل دگرباشان جنسی در جهان است.”

پیج توضیح می دهد که آنها در ابتدای کارنیویل، یکی از “آزاد ترین مهمانی های جنسی بر روی این سیاره”، به برزیل می رسند. آنها و خدمه شان، در حین اقامت در ریو د ژانیرو، با یک فعال افسانه ای تراجنسی که برای ارائه حمایت قانونی به کارگران جنسی ترانجنسی در شهر کمک میکند، در یک بار لزبین مست میشوند و سپس با چهره تار افسر پلیسی که می گوید که او مردم همجنسگرا را به این دلیل که “بدتر از حیوانات” هستند، کشته است، روبرو میشوند. اما این ناراحت کننده ترین لحظه این  قسمت ۴۵ دقیقه ای نیست.

ناراحت کننده ترین لحظه، هنگام ملاقات تیم Gaycation، با جیر بولسنارو، نماینده کنگره که پیج او را “صدای عمده جنبش همجنسگرا ستیز برزیل” توصیف می کند، است.  پیج به اضطراب هنگام هم نشینی با قانون گذاری که بدون عذرخواهی خود را همجنسگراستیز میداند، اعتراف میکند. اما بر اینکه مشتاق داشتن “بحثی صادقانه برای درک اینکه چرا پذیرش دگرباشان جنسی برای او اینقدر دشوار است”،  تاکید میکند.

با استفاده از حرکت دوربین ها، پیج یک راست سر اصل مطلب میرود و به بیانیه های قبلی بولسنارو مبنی بر اینکه والدین باید همجنسگرایی را با ضرب و شتم از وجود فرزندانشان پاک کنند، اشاره میکند. او می گوید: “من همجنسگرا هستم. پس فکر می کنید که من باید به عنوان یک کودک مورد ضرب و شتم قرار بگیرم، تا دیگر همجنسگرا نباشم؟”

بولسنارو اینطور پاسخ میدهد: “من قصد ندارم به شما نگاه کنم و بگویم،” من فکر می کنم شما همجنسگرا هستید. این برای مساله من مهم نیست. اگر من دانشجوی دانشکده افسری بودم و تو را در خیابان میدیدم، احتمالآ برایت سوت میزدم. خیلی خوب؟ تو خیلی خوشگل هستی.”

پیج، با صورتی بی حس و در سکوت به این نماینده مجلس زل میند.

بولسنارو ادامه میدهد: “من معتقدم که همجنسگرا یک مسئله رفتاری است. وقتی من جوان بودم، اگر بخواهیم با درصد بیان کنیم، تعداد کمی از مردم همجنسگرا بودند. با گذشت زمان، به دلیل عادت های لیبرال، مواد مخدر،  اشتغال زنان، تعداد همجنسگرایان واقعا افزایش یافته است. من همچنین بر این باورم که نوجوانان، از رفتارهای یکدیگر کپی برداری میکنند.  آنها فکر می کند که این کار طبیعی است.”

پیج صبورانه اینطور پاسخ میدهد: مسئله ایی که در اینجا وجود دارد، این است که شما همجنسگرایی را طبیعی نمیدانید، و گفته اید که ترجیح می دهید فرزند شما مرده باشد تا همجنس گرا.”

بولسنارو نتیجه می دهد: “من الان با شما مبارزه نخواهم کرد و شما را به درگرجنسخواه تبدیل نخواهم کرد یا شما من را به یک همجنسگرا تبدیل نمیکنید. بیایید هر کدارم برویم سر زندگی مان.”

اما پیج، برای قانونگذاری که خودش را همجنسگراستیز نمیداند، پیشنهاداتی دارد:

“به عنوان یک فرد همجنسگرا، او برای اینکه ترسی را که به نظر می رسد شما نسبت به همجنسگرایان دارید را کم کنم، باید بگویم که من قصد همجنسگرا کردن هیچ کس را ندارم. من می خواهم همجنسگرایانی که در رنج و در گنجه و در حال خودکشی هستند، خوب شوند و دوستشان داشته باشند. اما من نمی خواهم دیگران را همجنسگرا کنم. به استثنای کیت وینسلت. “

این قسمت از این سریال را میتوانید در زیر تماشا کنید، سخنان بولسنارو از دقیقه ۲۶ شروع میشود. برای تماشای دیگر قسمت های Gaycation، میتوانید به سایت Viceland مراجعه کنید. برای ورود به سیستم، ارائه اطلاعات عضویت شما در شبکه کابلی  لازم است.

 

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.advocate.com/world/2016/3/12/watch-ellen-page-confronts-brazils-biggest-homophobe-gaycation

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com