روز دوشنبه (۸ اکتبر)، وزیر امور مذهبی مالزی به مردم در مورد اینکه دگرباشان جنسی نباید بتوانند ایده های افراطی شان را به جامعه تحمیل کنند، هشدار داد. این آخرین دیدگاه دولت مالزی علیه جامعه به شدت به حاشیه رانده شده دگرباشان جنسی مالزی است.

دگرباشان جنسی مالزی، از زمان به روی کار آمدن دولت جدید در اوایل سال جاری، از بدتر شدن وضعیت حقوق شان در این کشور شکایت دارند.

به گزراش Malay Mail، وزیر امور مذهبی مالزی، داتوک مجاهد یوسف راوا، در بحثی در مورد جامعه دگرباشان جنسی مالزی گفت: “خانم ها و آقایان، ما نمی توانیم اجازه دهیم این افراد برای مالزی تصمیم بگیرند. شما نباید به آنها اجازه دهید که ایده هایشان را به شما تحمیل کنند. اگر این ایده های افراطی شما را متزلزل سازد، کشور با فاجعه روبرو خواهد شد. شما مجاز هستید که چیزی را که باور دارید را دلیرانه بگویید. من بر این باورم که این کشور می تواند به جلو حرکت کند.”

او این سخنان را در جلسه ایی با موسه بین المللی مطالعات پیشرفته علوم اسلامی که در آن دانشمندان و دانشگاهیان مذهبی حضور داشتند، ایراد کرد. وی افزود: “این موضعی است که ما می گیریم، اما ما هرگز درب را به روی تغییر نمی بندیم.”

او در سخنانش، به سخنان نخست وزیر مهاتیر محمد خطاب به سازمان حقوق بشر مالزی، مبنی بر اینکه این کشور دگرباشان جنسی را نخواهد پذیرفت، اشاره کرد. وزیر امور دینی در ماه اوت برای حذف پرتره از دو فعال حقوق دگرباشان جنسی از نمایشگاه عکاسی در پانانگ، خبر ساز شد. در آن زمان، او گفت: “ما از ارتقاء فرهنگ دگرباشان جنسی در مالزی حمایت نمی کنیم.”

ضرب و شتم یک جامعه محروم:
آمبیگا اسکرینواسان، رئیس انجمن ملی حقوق بشر (حاکم)، از جمله کسانی است که علیه وضعیت موجود برای دگرباشان جنسی در مالزی سخن گفته است. او در توییتر گفت: “آیا می دانید که هر بار که به آنها حمله می کنید زندگی و ایمنی شان را به خطر می اندازید؟” 

خبرنگار Malay Mail، مواضع مشابهی را منتشر کرد:

در دو ماه گذشته، اتفاقات زیادی موجب ایجاد احساس ترس و وحشت در جامعه دگرباشان جنسی شده است. مالزی دو زن را برای تلاش در برقراری رابطه جنسی همجنسخواهانه مجازات کرد. پلیس همچنین به قدیمی ترین باشگاه همجنسگرایان در کشور حمله کرد. علاوه بر این، وزراء و سیاستمداران علیه جامعه دگرباشان جنسی این کشور سخن گفته اند.

کمپین PELANGI مستقر در کوالالامپور پس از نظرات اخیر مهاتیر نوشته است: “چند جنایت ناشی از نفرت انگیز باید تحت دولت شما رخ دهد؟”

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/dont-let-lgbti-community-dictate-malaysia-says-minister-for-religion/#gs.yPEo2CQ

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com