تحقیقات از سوی آژانسِ آمارهای تحصیلات عالی بریتانیا (HESA) نشان می‌دهد که ۱،۰۲۵ دانشجو در بخش تحصیلات عالی، هویت جنسیتی خود را با برچسب‌های زنانه و مردانه نام‌گذاری نمی‌کنند که این تعداد نسبت به سال گذشته افزایش ۴۸۰ نفری داشته است.
در سال‌های اخیر افراد خارج از دوگانه‌ی جنسیت حضور بیشتری در جامعه داشته‌اند. افرادی مانند روبی رُز، بکس‌تایلرکلاوس و ربکا سوگار همگی در سال‌های اخیر به‌عنوان افراد دارای هویت نان‌باینری یا خارج از دوگانه‌ی جنسیت آشکارسازی کرده‌اند. همچنین حضور شخصیت‌های خارج از دوگانه‌ی جنسیت سریال‌هایی مانند One Day at a Time و Degrassi: Next Class بینندگان بیشتری را نسبت به این هویت‌ها آشنا کرده است.
به نظر می‌رسد افزایش اطلاعات و آگاهی‌رسانی و پذیرش در جامعه‌ به دانشجویان و دیگر جوانان کمک می‌کند تا راحت‌تر در رابطه با هویت جنسیتی خود به شناخت برسند و/یا به‌سادگی احساس راحتی بیشتری کنند تا به‌عنوان افرادی دارای هویت خارج از دوگانه‌ی جنسیت آشکارسازی کنند.
داده‌های آژانس آمارهای تحصیلات عالی بریتانیا همچنین نشان می‌دهد که در مقایسه با آمارهای سه سال گذشته دانشجویان چهار و نیم برابر بیشتر احتمال دارد تا گزینه “جنسیت دیگر” را به‌جای گزینه‌های “زنانه” و “مردانه” انتخاب کنند.
جامعه‌ای که در آن حقوق انسانی اقلیت‌های جنسی و جنسیتی به رسمیت شناخته شود و در راستای برابری و رفع تبعیض برنامه‌های اصولی اجرا کند این شانس را به شهروندان خود می‌دهد که با دسترسی بهتر و راحت‌تر به اطلاعات ضروری نسبت به هویت خود به شناخت بهتر و دقیق‌تری برسند و زندگی شاد و سالمی را ازنظر روانی در پیش بگیرند. سانسور اطلاعات و جُرم‌انگاری هویت افراد به دلیل خودخواهی، تعصب و ظلمِ گروه‌های در قدرت، تنها باعث ایجاد انواع ناراحتی‌های جسمی و روانی برای شهروندان جامعه می‌شوند و مصداق آشکار نقض حقوق انسانی افراد است.

منبع خبر: https://bit.ly/2IxiHqD

راههای ارتباط با ما:

پیامک در تلگرام

کانال تلگرام

اینستاگرام

فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com