یک دادگاه فدرال یکشنبه شب (۳۰ سپتامبر) بر اینکه قانون کارولینای شمالی، مانع استفاده از تسهیلات بهداشتی مطابق جنسیت تراجنسی ها نمیشود، تاکید کرد.

قانون مورد بررسی House Bill 142،جایگزین قانون اصلی و بحث برانگیز House Bill 2، که موجب بالا گرفتن بحث در مورد استفاده از تسهیلات بهداشتی در سطح ملی شد، است. قانونگذاران کارولینای شمالی در سال گذشته، لایحه HB 142 را تصویب و فرماندار روی کوپر آن را در تاریخ ۳۰ مارس ۲۰۱۷ برای تبدیل شدن به قانون امضاء کرد. طبق این قانون، همه نهادها و ادارات دولتی، از جمله دانشگاه کارولینای شمالی و سیستم کالج دولتی، از مقررات امکانات رفاهی عمومی معاف میکند.

در سال ۲۰۱۷، Lambda Legal و ACLU، با به چالش کشیدن HB 142 و خواستار شفاف سازی آن شدند.

توماس اسچورودر، قاضی منطقه ایی در حکم خود نوشت: “از هیچ چیز در زبان بخش ۲ [یا H.B. 142] تفسیر ممانعت از امکان استفاده تراجنسی ها از تسهیلات بهداشتی مطابق جنسیت شان نمیشود.”

HB 142 همچنین، سیاست های غیر تبعیض آمیز علیه دگرباشان جنسی را ممنوع میکند. به عقیده اسچورودر، این بخش قابل چالش است. 

اولین پیروزی:
جاکین کارکانو، طرح کننده این دادخواست قانونی گفت: “در وحله اول، از اینکه دادگاه به صراحت می گوید که هیچ قانونی در کارولینای شمالی وجود ندارد که بتواند مانع استفاده از تسهیلات بهداشتی مطابق جنسیت تراجنسی ها شود، خیالم راحت شد.”

کریس بروک، مدیر حقوقی ACLU  در کارولینای شمالی افزود: “تصمیم دادگاه آسیب های جدی که دگرباشان جنسی تحت هر دو  قانون H.B. 2 و H.B. 142 دیده اند را جبران نمیکند. اما ما به مبارزه برای حقوق همه افراد دگرباشان جنسی در کارولینای شمالی ادامه خواهیم داد.”

کمپین حقوق بشر نیز در قبال حکم و لایحه عمومی واکنش نشان داد.

سارا واربلو، مدیر حقوقی HRC، اظهار داشت که عقیده دادگاه در مورد HB 142 با متن ضعیف اش خوب است اما از مشکل ساز بودن این لایحه چیزی کم نمیکند.

وی گفت: “آنچه برای دگرباشان جنسی مورد نیاز و ضروری است، خروج کامل از HB 142 و تصویب حفاظت در سراسر کشور است.”

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/trans-people-public-facilities-north-carolina-court/#gs.MW5mxQk

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com