Ready4Repeal، گروه متشکل از مبارزان برای لغو بند ۳۷۷A و متحدان آنها، در روز یکشنبه (۳۰ سپتامبر) در جلسه سالن شهر، از مردم سنگاپور خواستند تا در مورد لغو قانون ممنوعیت رابطه جنسی همجنسگرایانه مردان موضع بگیرند. 

در این جلسه که در دانشکده حقوق دانشگاه سنگاپور برگزار شد، ۸۱۸ شرکت کننده حضور داشتند.

این گروه همچنین، درخواست لغو بند ۳۷۷A را با ۴۴،۶۵۰ امضاء  به دولت ارائه کردند. اگرچه دولت اعلام کرده است که از این قانون استفاده نخواهد شد، فعالان بر این باورند که عمر این قانون استعماری تمام شده است.

جان هادی، وکیل کارآموز و یکی از نویسندگان این طومار، به شرکت کنندگان جلسه تالار شهر گفت: “من فکر می کنم که زمان آن است که ما، به عنوان دگرباشان جنسی و متحدان دگرجنسخواه، با هم برای رهایی از این قانون استعماری ناعادلانه کار کنیم.”.

این جلسه به همراه درخواست آشکار به عمل، جسارت جنبش دگرباشان جنسی در کشوری که به کنترل شدید و خطرناک بودن فعالیت مشهور است، را نشان میدهد.

باید مشارکت کنید:
حکم تاریخی دیوان عالی هند مبنی بر جرم زدایی رابطه جنسی همجنسگرایانه، باعث بحث های تازه ایی در سنگاپور بر سر اینکه آیا قانونی مشابه به ارث رسیده از دوران استعمار باید حفظ شود یا نه، به پا کرده است.

کنستانس سینگام، یکی از فعالان جانباز، در میان اولین کسانی بود که از عموم تقاضای مشارکت کرد. او گفت: “شما هر چند سال یکبار بیایید و خواهان تغییرات شوید. هیچ چیز بدون اقدام ما اتفاق نخواهد افتاد. شما باید در شکل گیری تغییر مشارکت  داشته باشید. به دیدار نمایندگان مجلس خود بروید، به وزرای خود نامه بنویسید، به هر کسی که میخواهید نامه بنویسید، با هر کسی که میخواهید صحبت کنید […] این تنها اولین گام است – ما خواهان مشارکت فراگیر جامعۀ هستیم.”

کلمنت تان، عضو کمیته  Pink Dot، رژه سالانه دگرباشان جنسی، روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی و پس از این رویداد گفت که مهم است که دگرباشان جنسی با طرح داستان های شخصی خود با رهبران سیاسی، آنها را بیشتر از مسائل جامعه دگرباشان جنسی آگاه کنند. او گفت: ” شاید آنها از داستان های ما آگاه نیستند. مسئولیت ما این است که داستان های خود را با آنها به اشتراک بگذاریم، بنابراین آنها نمی توانند بگویند، از وجود تبعیض در سنگاپور بی خبرند.”

اثرات بند ۳۷۷A:
شرکت کنندگان همچنین جزئیات چالش قانونی مربوط به ادعای نقض قانون اساسی توسط بند ۳۷۷A را شنیدند.

وکیل رمی چو استدلال کرد که تمرکز دادخواست باید بر بند ۳۷۷A از منظر قانونی باشد و نشان دهد که قانون عصر استعمار انگلیس در سنگاپور مستقل منسوخ شده است. او گفت که طرح دادخواست از منظر دفاع از ازدواج، مثل راه رفتن در شیب لغزنده است. و یا طرح دادخواست از منظر آزادی های مذهبی – [این استدلال] انحراف از اصل مساله است. چیزی ما میخواهیم لغو شود، قانون بد به ارث رسیده از دوران استعمار است.

چو همچنین از عواقب اقتصادی احتمالی حفظ بند ۳۷۷A، با اشاره به ملاحظاتی که شرکت های چند ملیتی ممکن است در هنگام اعزام کارمندان دگرباش جنسی شان به سنگاپور داشته باشند، صحبت کرد.

او گفت: برخی خواهند گفت که کارمندانشان را به هنگ کنگ، جایی که همجنسگرایی دیگر جرم نیست، میفرستیم. یا ما آنها را به سنگاپوری می فرستیم که نمی دانیم که آیا همسران آنها می توانند به آنها ملحق شوند یا خیر، ما نمی دانیم که چگونه آنها تحت درمان قرار می گیرند، ما نمی دانیم که آیا آنها مورد تعقیب قرار خواهند گرفت یا نه.”

چو اشاره کرد که اکثر کشورهای توسعه یافته، قوانین مشابهی را که برای جامعه دگرباشان جنسی تبعیض آمیز هستند کنار گذاشتند. در این رابطه، سرمایه گذاران خارجی ممکن است سنگاپور را به عنوان کشوری عقب مانده ببینند.

در این جلسه، سازمان دهندگان همچنین تاکید کردند که در حالی که قانون تنها و به طور مستقیم برای مردان همجنسگرا قابل اجرا است، همجنسگرایی را به تعصبی نهادینه شده علیه هر یک از اعضای جامعه دگرباشان جنسی تبدیل کرده است. چند تن از سازمان دهندگان، داستان های دلخراش از افرادی که به اشکالی وحشتناک مورد آزار و اذیت و تبعیض خانواده و همسالان خود تنها به دیلی دگرباشی روبرو شده بودند را بازگو کردند.

موضوع فعالیت:
دولت اعلام کرده است که هیچ برنامه ای برای لغو بند ۳۷۷A ندارد و هر تصمیمی در مورد آنرا به شکل نامشخصی تا شکل گیری نظر جامعه به تعویق خواهد انداخت.

گروه های مذهبی در سنگاپور از نگه داشتن بند ۳۷۷A حمات کرده اند، و دادخواستی برای حفظ آن با مجموع ۱۰۹۰۰۰ امضاء به دولت ارائه کرده اند. اما چهره های برجسته،سنگاپور را با حمایت از لغو این قانون متعجب کرده اند.

درخواست Ready4Repeal، امضاء تامی کوه، سفیر بزرگ، والتر وون، دادستان اسبق کل کشور، و کیشور محبوبانی، سفیر سابق سنگاپور در سازمان ملل را توانسته است، اخذ کند. وی کی راجه، قاضی، و دادستان کل سابق، همچنین تفسیری را در  مخالفت با حکم دادگاه تجدید نظر در سال ۲۰۱۴ که بند ۳۷۷A را مطابق قانون اساسی دانست، در  Straits Times نوشته است.

اما دعوت به مشارکت عمومی توسط Ready4Repeal و متحدان آن درخواستی بزرگ برای سنگاپور است. دولت شهر قوانین سختگیرانه ای را برای برقراری جلسات های عمومی اعمال می کند و فعالان را برای برگزاری اعتراضات صلح آمیز تحت تعقیب قرار می دهد.

رمی چو، در حالیکه با GSN در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از این رویداد سخن میگفت، اظهار داشت که این جنبش سیاسی زدایی شده است.

او گفت: “من فکر می کنم این مشکلی است که سراسر احساسات سیاسی موضع گیری های مبنی بر سیاست های حزبی، و یا دینی و یا پیشینه های مختلف را دور میزند. و من فکر میکنم که ما توانسته ایم مشخصآ اعلام کنیم که این جنبش سیاسی نیست بلکه مساله ایی وجدانی است. مساله لغو قانون بد، و فراهم کردن امکان زندگی آزاد و برابر به همه شهروندان سنگاپور است.”

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.pinknews.co.uk/2018/09/29/jessica-kellgren-fozard-youtube-deaf/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com