روز جمعه، زک کستپولوس، فعال حقوق دگرباشان یونانی در آتن کشته شد. فیلم های ویدئویی صحنه ضرب و شتم او توسط یک مهاجم را نشان میدهند.

به گزارش Pink News U.K، فیلم، ویرایش شده و آنلاین منتشر شده، کستپولوس را در داخل یک فروشگاه طلا و جواهر فروشی و در حال تلاش به فرار از طریق یک پنجره شکسته نشان می دهد. او نهایتا موفق به فرار از پنجره شکسته میشود. پس از فرار او توسط مغازه دار و مرد دیگری مورد ضرب و شتم قرار میگیرد. ضربه ایی به سر او موجب زمین خوردن او میشود، جایی که تعداد بیشتری به ضرب و بیشتر او ادامه میدهند.

بر اساس گزارش منابع مختلف، برخی تماشاگران سعی در متوقف کردن این حمله کردند، اما افسر پلیس در نزدیکی محل حادثه از ارائه کمک سر باز زد و حتی تعداد بیشتری به حمله پیوستند. به گزارش Pink News U.K، این فیلم با تصویری از کستپولوس که توسط پلیس و کارکنان اورژانس پزشکی احاطه شده توسط پلیس و در حالیکه دستانش در پشت او هستند (گویی به او دستبند زده شده) بر روی یک برانکارد، تمام میشود. او قبل از رسیدن به بیمارستان فوت کرد.

بعضی از گزارش ها در شبکه های اجتماعی، کستپولوس را معتاد به مواد مخدر دانسته و گفتند که او با چاقو برای سرقت از مغازه جواهر فروشی به آنجا وارد شده است. حامیان او با این اظهارات به شدت مخالفند.

به گزارش رسانه انگلیسی زبان یونان، Neos Kosmos، گریگوری والیاناتوس در پیامی در فیسبوک نوشته است که قربانی در واقع برای سرپناه به فروشگاه وارد شده بود، چرا که پیش از ورود او به مغازه و زمانی که او در یک کافه در نزدیکی نشسته بود، نزاع و جدال در گرفت.

به گزارش این سایت، صاحب مغازه دستگیر و متهم به ایجاد صدمات مرگبار شده است. وکیل او گفت که موکلش قصد کشتن کستپولوس را نداشته است، اما به دلیل سابقه دیگر سرقت ها از مغازه اش، شدت عمل نشان داده است. دادگاه رسیدگی به پرونده او قرار است روز سه شنبه برگزار شود. مرد دومی که در این ضرب و جرح مشارکت داشته است، تحت تعقیب پلیس است.

حامیان کستپولوس می گویند که این حمله ممکن است از جنایات ناشی از نفرت باشد. آنها در حال سوال در مورد عدم مداخله پلیس برای متوقف کردن حمله و در واقع، ملحق شدن به آن هستند. خانواده این فعال می گویند که مالک فروشگاه باید به جرم قتل مجازات شود.

وکیل خانوادگی، آنا پاپاروسو، به خبرنگار رسانه یونانی ANTI گفت: “ما مدرک ویدئویی واضحی داریم که به راحتی نشان میدهد که چه اتفاقی افتاده است. مردی که در یک مغازه گیر افتاده است و تلاش به فرار میکند، با زور نگه داشته میشود که این زور نهایتا موجب مرگ او میشود.”

کستپولوس برای فعالیت هایش در زمینه حقوق دگرباشان جنسی و افراد مبتلا به HIV مثبت شناخته شده بود. او با Positive Voice، انجمن یونانیان اچ آی وی مثبت همکاری میکرد. او همچنین یک مبدل پوش با نام Zackie Oh بود.

شنبه شب گذشته، حدود پانصد نفر در یادبود و بزرگداشت کستپولوس و اعتراض به این جرم در آتن رژه رفتند.

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.advocate.com/crime/2018/9/24/greek-lgbtq-rights-activist-dies-mob-attack

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com