سوئیس به نفع اصلاح قانون مجازات خود مبنی بر اینکه جرم انگاری همجنسگرا و تراجنسی هراسی به عنوان نژادپرستی، رای داده است. شورای ملی با ۱۱۸ رای موافق در مقابل ۶۰ رای مخالف، تبعیض علیه هر کسی را بر اساس هویت جنسی و جنسیت غیرقانونی اعلام کرد.

متهمین به جرم تراجنسی هراسی یا همجنسگرا ستیزی می توانند به مجازات حداکثر سه سال زندان محکوم شوند. ماتیس رینارد، عضو شورای ملی در واکنش به این تصمیم در توییتر نوشت: “پیروزی!”. رینارد برای این پیروزی، بیش از پنج سال جنگید. او گفت: “هوموفوبیا گزینه نیست. جرم است. یک نفر از هر پنج همجنسگرا، قبل از سن ۲۰ سالگی، خودکشی میکند. این پیروزی، پیام قوی را به جامعه منتقل میکند. من صدها پیام تبریک دریافت کرده ام.”

پس از این تصویب، شورای ملی سوسیالیستی مسئولیت تغییر قوانین کشور برای اجرایی کردن این لایحه را بر عهده گرفته است. 

گروه های دگرباشان جنسی سوئیس از این رای استقبال کردند. رنه اچگ، دبیر سازمان صلیب صورتی به  Le Temps گفت: “تصمیم امروز یک گام مهم است. این رای به احتمال زیاد، سوئیس را به جایگاهش در رتبه بندی انجمن بین المللی دگرباشان جنسی که در حال حاضر در آن کشورمان پس از استونی و مجارستان در رتبه ۲۲ قرار دارد، به جایگاه واقعی اش باز خواهد گرداند.”

نزول جایگاه سویس در رتبه بندی دگرباشان جنسی:

رینارد گفت که او اکنون خواهان برابری در ازدواج در سوئیس است. این کشور از سال ۲۰۰۷ مجوز مشارکت مدنی همجنسگرایان را صادر میکند. زوج های همجنسگرا همچنان در مالیات، باروری، رفاه و پذیرش، از حقوق برابر برخوردار نیستند.

 

وقتی که به حقوق دگرباشان جنسی می رسد، سوئیس اخیرا در رتبه بندی اروپا نزول کرده است. در سال ۲۰۱۷، این کشور ​​در رتبه بندی رنگین کمانی ILGA، سه مکتن نزول کرد.

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/switzerland-made-transphobia-and-homophobia-as-illegal-as-racism/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com