پیش از برگزاری همه پرسی در آخر هفته آتی، دادگاه عالی رومانی به نفع برابری زوج های دگرباش جنسی تصمیم گرفت.

این دادگاه قانون اساسی، بر اینکه زوجهای همجنسگرا باید از حقوق یکسانی در فضای خصوصی و خانوادگی همانند زوج های دگرجنسخواه برخوردار باشند، حکم داد. قضات همچنین در این حکم گفتند که زوج های همجنسگرا باید از حقوقی قانون و قضایی مشابهی برخوردار باشند.

کشور رومانی در روزهای ۰۶-۰۷ اکتبر همه پرسی را با هدف محدود کردن تعریف قانون اساسی از یک خانواده به زوجین مرد و زن برگزار خواهد کرد. در حال حاضر، قانون اساسی کشور، ازدواج را پیمانی میان همسران تعریف می کند. رای مثبت به این رفراندوم مسیر برابری ازدواج را مسدود می کند. در حالی که بسیاری از گروه های حقوق دگرباشان جنسی و مدنی مخالفت خود را با برگزاری این رفراندوم ابراز کرده اند، در اوائل این ماه دادگاه عالی به برگزاری آن رای داد.

برخی از فعالان بر این باورند که علی رغم برگزاری همه پرسی، حکم اخیر دادگاه عالی بسیار مهم است. تئودورا به یون روتارو، از گروه حقوق همجنسگرایان “پذیرش”، گفت: “این حکم، حقوق مشابه زوج های همجنسگرا با زوج های دگرجنسخواه را تضمین میکند.”

در اوائل سال جاری، دادگاه قضایی اروپا در مورد ازدواج یک رومانیایی و آمریکایی که خواهان به رسمیت شناخته شدن ازدواجشان در رومانی بودند، حکم داد.  این حکم کشورهای عضو را ملزم به عدم ممانعت آزادی اقامت و عدم صدور اجازه اقامت زوج های همجنسگرا نمود.

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/romania-top-court-rules-favor-lgbti-rights/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com