یک روزنامه پیشرو رومانیایی برای انتشار تصویر یک مبدل پوش در لباس سرباز نازی مورد انتقاد قرار گرفته است. تصویر منتشر شده در صفحه اول روزنامه România Liberă، که همچنین پرچم رنگین کمان را در به جای قرمز موضوع به جای سواستیکا به روی مچ بند این سرباز قرار داده است، در کنار یک عنوان این سرخط قرار گرفته است: “نظم نوین دگرباشان جنسی.”

این مقاله که مدعی است مسیحیان در معرض تبعیض های مذهبی در برابر طرفداران دگرباشان جنسی قرار دارند، درست در زمانی منتشر میشود که کشور برای یک همه پرسی برای تغییر قانون اساسی برای تصحیح تعریف ازدواج به اتحادی بین یک زن و یک مرد آماده میشود. 

این همه پرسی توسط گروه های حقوق بشر به عنوان یک حرکت “همجنسگراستیز” محکوم شده است، حرکتی که پژوهشگر  سازمان عفو بین الملل رومانی Barbora Černušáková، آنرا گامی به عقب” برای کشور تلقی میکند.

اگرچه رابطه جنسی همجنسخواهانه در رومانی ۲۲ سال پیش جرم زدایی شد و تبعیض علیه دگرباشان جنسی در همه مناطق از سال ۲۰۰۶ ممنوع شده است، اما قدرت احساسات دگرباش ستیز در کشور در تصویر صفحه اول آخر هفته مجله România Liberă نمایش داده شده است.

یونوت، فعال ۴۰ ساله ای که نمیخواهد که نام واقعی اش بر ملا شود، تصویر منتشر شده در صفحه نخست را تکان دهنده خواند و به PinkNews گفت که “این شرم آور و موجب بدبختی است”.

او گفت که این نشریه “تصویر نازی ها (افرادی که فعالانه به شکار و صدمه زدن به دیگران شهرت دارند) برای به تصویر کشیدن جامعه دگرباشان جنسی که متشکل از افرادی است که آرام و مودبانه تنها از دیگران میخواهند با آنها خوب رفتار کنند، استفاده شده است. چگونه می توانیم در کنار هم نوهانمان به عنوان یک کشور رشد کنیم؟  آنها از این تصاویر برای فریب توده مردم در رومانی استفاده می کنند و فعالانه تلاش می کنند تا قوانین را تغییر دهند. در حال حاضر، طبق قانون ازدواج تنها می تواند بین همسران صورت گیرد. این نصح صریح قانون جنسیت را مشخص نمی کند. هنگامی که آنها متوجه این مساله شدند، آنرا در معرض خطر قرار دادند و اکنون سعی دارند قوانین به شکلی تغییر دهند تا تعریف قانون از ازدواج تنها بین یک مرد و یک زن باشد. این شرم آور است.”

این مقاله که بدون تصویر در نسخه اینترنتی این روزنامه منتشر شده است، از تیتر طولانی تر و متفاوتی استفاده می کند: “نظم نوین دگرباشان جنسی. برابری، اما نه برای مسیحیان. “

نویسندگان این مقاله، Anghel Buturuga و Cătălin Sturza، در این مقاله اظهار میکنند که “از دست دادن شعل، آزار و اذیت و شکایت، سوء استفاده، دستگیری و بدرفتاری گسترده، محصول جو اجتماعی سمی ناشی از به اصطلاح عدالت اجتماعی است که فعالان جناح چپ هستند.”

آنها اضافه می کنند که آزار و اذیت های گسترده مذهبی که مسیحیان در ایالات متحده و انگلیس تجربه می کنند بخشی از «بحران دموکراسی کوته فکرانه پیشرو است. نه، این اغراق نیست. “

در لیست نویسندگان این مقاله، نمونه هایی از تبعیض ضد مسیحی گنجانده شده است، لیستی که در آن نام کیم دیویس، معاون شهرداری کنتاکی که به دلیل امتناع از صدور قباله ازدواج زوج همجنسگرا مشهور شد، آمده است.

دیویس در سال گذشته به همراه رؤسای Liberty – گروه قانونی راستگرای مسیحی همجنسگراستیز – برای حمایت از برگزاری همه پرسی برای ممنوعیت برابری در ازدواج به رومانی سفر کرد. در این سفر، او در سرتاسر کشور سخنرانی کرد و جلساتی را با مقامات ارشد در کلیسای ارتدکس برگزار کرد و خواستار ممنوعیت ازدواج همجنسگرایان شد.

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.pinknews.co.uk/2018/09/24/nazis-lgbt-activists-romania-newspaper-compares/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com