پس از گذشت ۲۰ سال از قتل سیاسی حمید حاجی‌زاده، نویسنده، معلم و شاعر دگراندیشی که همراه با پسر ۹ ساله‌اش کارون، ۳۱ شهریور۱۳۷۷ در کرمان در اثر ضربات پیاپی‌ چاقو کشته شد، هنوز عدالت اجرا نشده‌ است. نام حمید حاجی‌زاده به عنوان یکی از قربانیان قتل‌های زنجیره‌ای برای نخستین بار در بهمن ۱۳۷۸ در هفته‌نامه «پیام هاجر» آمد؛ اما مقامات جمهوری اسلامی هیچ‌گاه مسئولیت قتل حمید و کارون حاجی‌زاده را بر عهده نگرفتند و پرونده قتل‌های سیاسی سال ۱۳۷۷ را در چهار قتل خلاصه کردند. 


پیگیری‌های متعدد خانواده آقای حاجی‌زاده از وزارت‌ اطلاعات، ریاست‌ جمهوری، نهاد رهبری و حجت‌الاسلام نیازی، رئیس وقت سازمان قضایی نیروهای مسلح، و کمیته تحقیق و تفحص مجلس، برای بررسی قتل حمید حاجی‌زاده در این پرونده بدون نتیجه ماند. فرخنده حاجی‌زاده درباره پرونده برادر و برادرزاده‌اش می‌گوید: «تمام این سال‌ها پیگیری‌های ما ادامه داشت، همه جا رفتیم، هر کاری هم توانستیم کردیم، از طرفی هم از سوی وزارت اطلاعات تحت فشار بودیم و احضار و بازجوئی می‌شدیم… در نهایت هم که گفتند یک اشتباه ساده بوده… یعنی با ضربات چاقو برادر و برادرزاده‌ام را سلاخی کردند و گفتند اشتباه ساده بوده! چند سال پیش هم در آستانه بازنشستگی من، مرا مجبور کردند بنویسم که در قتل برادرم آن‌ها مقصر نبوده‌اند.»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com