دهها هزار دانشجوی کانادایی برای اعتراض به سرفصل های درسی جنسی از مدارس خارج و تظاهرات کردند. این راهپیمایی در روز جمعه ۲۱ سپتامبر صورت گرفت. روزنامه ستاره تورنتو تخمین می زند که حدود ۳۸،۰۰۰ دانش آموز از ۷۵ مدرسه مختلف در انتاریو در این تظاهرات شرکت کرده اند.

تی باینس هفده ساله به ستاره تورنتو گفت:”راهپیمایی، استراتژی اعتراضی کلاسیک دانشجویان به نشانه ارزش دهی به چیزی فرای یادگیری است.”

باینس یکی از دانشجویان است که به سازماندهی این اعتراض کمک کرده است.

او گفت: “در این مورد، ما برای آموزشی که قدیمی است و شمول پذیر نیست و توسط دولت فورد در حال بازگردانده شدن به مدارس است، ارزش قائل نمیشویم.”

راهپیمایی به طور عمده در رسانه های اجتماعی برنامه ریزی شد. این پیاده روی در واکنش به لغو برنامه آموزش بهداشت و تربیت بدنی استان انتاروی برای دانش آموزان دوره ابتدایی بود. طبق گفته های بسیاری از محافظه کاران، این برنامه درسی مناسب سن نیست.

برنامه درسی سال ۲۰۱۵ با یک برنامه قدیمی تر، که بین سال های ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۴ استفاده می شد، جایگزین شده است، که مسائلی مانند هویت جنسیتی، روابط رنگین کمانی و رضایت در رابطه جنسی را شامل نمیشود.

باینس گفت: “این امر نسل بعدی بزرگسالان را تحت تاثیر قرار می دهد. ما می خواهیم همه در مورد بدنشان، رضایت، سلامت روان و حقوق دگرباشان جنسی یاد بگیرند. ما می خواهیم در کانادایی زندگی کنیم که در آن تنوع و برابری ارزش دارد”.

ملیکیه ویس پانزده ساله با انتقاد از عدم تمرکز این سرفصل درسی بر حقوق دگرباشان جنسی گفت: “از آنجایی که من در پیرامون این مساله بزرگ شده ام، نمی توانم درک کنم که چرا ما این مسائل را در آموزش جنسی نمیگنجانیم.  واقعا تفاوتی بین ازدواج همجنسگرایان و ازدواج دگرجنسخواهان وجود ندارد.عشق عشق است.”

مشارکت والدین:
برخی از والدین از این اعتراض حمایت کردند. وین هارتویکسن، که مادر یک دختر ۹ ساله است، یکی از این والدین است.

هارتویکسن گفت: “او از سرفصل های درسی به روز شده در سال ۲۰۱۵ در کلاس های ۶، ۷ و ۸ بهره برد  و من تاثیر مثبت باور نکردنی این برنامه درسی را در دخترم دیدم. مکالمات بسیار خوبی در مورد رضایت با او داشتم که صادقانه آرزو می کردم می توانستم خودم حتی در تحصیلات دانشگاهی ام داشته باشم … ما صحبت های فوق العاده ایی در مورد تنوع جنسیتی و مسائل دگرباشان جنسی و (زندگی) به طور آشکارآ داشتیم و توانستیم به عنوان پدر و مادرش به سوالاتش پاسخ دهیم. “

تصاویر اعتراض:
تصاویر راهپیمایی دانش آموزان را میتوانید در زیر بررسی کنید.

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/canadian-students-walkout-protest-outdated-sex-ed/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com