کمیسیون حقوق بشر مالزی، سوهاکام، شایعات مبنی بر تلاش برای قانونی کردن ازدواج همجنسگرایان را  انکار کرده است. با این وجود، کمیسیون تلاش برای تضمین حقوق برابر بر اساس قانون اساسی مالزی را تایید کرد.

بیانیه این کمیسیون، در پاسخ به مهاتیر محمد، نخست وزیر کشور منتشر شده است. مهاتیر پیشتر گفته بود که سوهاکام در حال کار حقوق برابر برای دگرباشان جنسی، چیزی که نخست وزیر مالزی آن را غیر قابل قبول می داند، است.

“عدم حمایت از ازدواج همجنسگرایان”:
رضالی اسماعیل، رئیس سوهاکام، در بیانیه ای گفت: «سوهاکام از قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان در مالزی حمایت نمی کند.”

به گزارش Malaysiakin، در این بیانیه آمده است: “در حالیکه سوهاکام  به فراگیری حقوق بشر احترام می گذارد، نمی تواند ارزش های خاص جامعه مالزی را انکار کند. با این حال، سوهاکام، در موضع خود در ممنوعیت تبعیض بر علیه همجنسگرایان و یا نفرت پراکنی و یا خشونت علیه آنها، استوار است.”

رضالی در ادامه بر لزوم عدم حقوق اولیه انسانی و اجرای قوانین ضد تبعیض را برای محافظت از همه شهروندان مالزی توسط دولت تاکید کرد.

او گفت: “دولت نمی تواند با ادغام باورهای مذهبی شخصی با بی عدالتی دولت و هوموفوبیا سیاسی، خشونت علیه همجنسگرایان را مجاز بشمرد. سوهاکام بر این باور است که همه افراد، صرف نظر از گرایش جنسی و یا جنسیت، باید از حقوق اساسی برابر ذکر شده در قانون اساسی برخوردار باشند.

ما نمی توانیم دگرباشان جنسی را قبول کنیم:
در روز جمعه (۲۱ سپتامبر)، پس از جلسه کمیته ویژه مبارزه با فساد اداری، مهاتیر با توانمندی سوهاکام موافقت کرد.

با این حال، نخست وزیر همچنین علیه پذیرش حقوق برابر برای دگرباشان جنسی در مالزی سخن گفت.

مهاتیر گفت: “با این که ما با پیشنهادات سوهاکام موافق هستیم، باید به یاد بیاوریم که سیستم ارزشی ما با غرب متفاوت است. ما نمی توانیم به عنوان مثال دگرباشان جنسی، یا ازدواج همجنسگرایان را بپذیریم. تعریف ما از خانواده همچون گذشته، اتحاد بین زن و مرد با فرزندان شان است. اما دو مرد یا دو زن خانواده نیستند.

مناقشه کنونی:
این اظهارات در طول اختلافات سطح بالا درمورد حقوق دگرباشان جنسی در مالزی عنوان شده اند. مالزی در طی ماه های اخیر شاهد جنگ کلامی بین فعالان حقوق بشر و گروه های تاثیرگذار اسلامی بوده است.

همچنین مواردی از آزار و اذیت علیه جامعه ی دگرباشان جنسی، از جمله اجرای حکم تازیانه برای دو زن برای تلاش به برقراری رابطه جنسی همجنسخواهانه، و حمله پلیس به یک باشگاه محبوب همجنسگرایان در کوالالامپور رخ داده اند.

این کشور اسلامی، از وضعیت خوبی در رابطه با حقوق دگرباشان جنسی برخوردار نیست و دگرباشان جنسی ننگ فرهنگی توسط جامعه را تجربه می کنند.

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/malaysias-human-rights-commission-says-it-does-not-support-same-sex-marriage/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com