اگر پرونده پناهندگی فردى بسته شود و اجازه ماندن در کمپ را به آنان ندهند، باید چکار کنند و کجا می توانند سرپناه یا جایی برای ماندن بیابند؟ این ها سوالاتی است که بسیاری از پناهندگان با آن روبرو هستند.

خوشبختانه در هلند سازمان ها و نهادهای غیرانتفاعی مختلفی وجود دارند که به افراد بی خانمان و بی سرپناه اعم از پناهنده و غیرع پناهنده کمک می کنند و جایی برای اقامت، خواب و غذا به صورت رایگان در اختیارشان می گذارند. اما یکی از بهترین و بزرگترین آنها که مخصوص پناهندگان می باشد سازمانی است به نام Stichting LOS
(LOS = Landelijke ongedocumenteerden steunpunt) که تمام هلند (اکثر شهرها) شعبه دارد و افرادی که به هر علتی پرونده پناهندگی آنان بسته شده و اجازه ماندن در کمپ را ندارند، می توانند به یکی از شعب این نهاد در نزدیکترین شهری که در آن قرار دارند مراجعه نمایند و آنها سریعا به کمکشان خواهند شتافت و محلی برای اسکان برایشان در نظر خواهند گرفت.

در لینکی که در پایین قرار داده شده، لیست تمامی شعبه های سازمان LOS در شهرهای مختلف قرار دارد و می توان به راحتی آدرس و شماره تماس آنها را یافت.
HTTP://WWW.STICHTINGLOS.NL/NOODOPVANG

 لازم به ذکر است سازمان LOS علاوه بر جا و مکان، کمک های دیگری را از جمله کمک های حقوقی برای پناهندگان انجام می دهد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com