طبق اظهارات سازمان “اقدام علیه ایدز” (AFA) سنگاپور، بند ۳۷۷A قانون همجنسگراستیز مجازات در سنگاپور، مردان متهم به رابطه جنسی با مردان (MSM) را در معرض ابتلا به اچ آی وی قرار میدهد.

این سازمان غیردولتی، ضمن ابراز حمایت از جنبش Ready4Repeal، خواستار پایان دادن به این قانون شد. بند ۳۷۷A قانون مجازات سنگاپور، رابطه جنسی مردان را جرم می داند و مجرمین را با دو سال زندان مجازات میکند.

پروفسور روی چان، رئیس AFA گفت: “ما کاملا بر این باوریم که لغو بند ۳۷۷A به طور قابل توجهی برنامه های کنترل ایدز و بیماری های مقاربتی در سنگاپور را، نه تنها برای مردان همجنسگرا، بلکه برای همه تقویت خواهد کرد.” 

بند ۳۷۷A رابطه جنسی بین مردان را به شکل تبعیض آمیزی جرم انگاری میکند. به گفته چان، بسیاری از این مردان از انجام آزمایش HIV میترسند چرا که انجام این آزمایش ها میتواند موجب بر ملا شدن فعالیت جنسی غیرقانونی آنها شود.او بر این باور است که جامعه مردان همجنسگرا، اصلی ترین قربانیان اچ آی وی هستند.

علاوه بر این، مردان دگرجنسخواه نیز از ترس اینکه همجنسگرا فرض شوند، از انجام آزمایش HIV میترسند.

پروفسور چان گفت، بند ۳۷۷A کمپین پیشگیری و تحقیق را با شکست مواجه کرده است. قانون و ننگ، مانع آموزش موثر در زمینه اچ آی وی و بیماری های مقاربتی در مدارس، اجراء و موفقیت کمپین های رسانه های جمعی و فعالیت سازمان های حمایت از مردان همجنسگرا و دگرباشان جنسی میشوند.

بحث پیرامون بند ۳۷۷A:
بند ۳۷۷A قانون مجازات سنگاپور بحث برانگیز شده است. در اوایل ماه جاری، دادگاه عالی هند، بند ۳۷۷A موسوم به میراث دوران استعمار را لغو و همجنسگرایی را جرم زدایی کرد.

پس از این تصمیم تاریخی دادگاه عالی هند، بیش از ۴۰،۰۰۰ از هوادار حقوق دگرباشان جنسی، تقاضایی آنلاین برای لغو این قانون در سنگاپور را امضا کرده اند. در همین حال، در حدود ۱۰۰،۰۰۰ نفر، تقاضایی را برای حفظ قانون ناقض حقوق همجنسگرایان را به امضاء رساندند. 

نظرسنجی منتشر شده در هفته گذشته نشان داد که ۵۵ درصد از شهروندان سنگاپور از بند ۳۷۷A حمایت می کنند. هفته گذشته یک DJ سنگاپوری دادخواستی را علیه بند ۳۷۷A به دادگاه عالی سنگاپور تسلیم کرد. در این دادخواست، او و وکلایش بر ضدیت این قانون با قانون اساسی تاکید کرده اند.

در روز سه شنبه، کلیسای کاتولیک در سنگاپور گفت: بند ۳۷۷A نباید در شرایط کنونی لغو شود.

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/repeal-section-377a-to-prevent-hiv-cases-says-action-for-aids-singapore/#gs.u1=qrZw

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com