آکادمی پزشکان اطفال آمریکا (AAP) قصد دارد با معرفی مقرارات جدید، با خطرات بهداشتی نامطلوبی که جوانان تراجنسی با آن روبرو هستند، مبارزه کند. 

در این هفته، AAP خواستار معرفی مدل مراقبت ها با تاکید جنسیتی شد. این سیاست جدید، متخصصان مراقبت های بهداشتی، والدین و دیگران را مجبور به احترام به کودکان و جنسیت انتخاب شده توسط آنها میکند.

بر اساس گزارش AAP، پنجاه و شش درصد از جوانان تراجنسی گفته اند که به خودکشی فکر کرده اند و سی و یک درصد از آنها اقدام به خودکشی کرده اند. AAP گفت که جوانان تراجنسی با ریسک بالای بی خانمانی، خشونت فیزیکی (در خانه و در جامعه)، استفاده از مواد مخدر و رفتارهای پرخطر  مواجه هستند. این گزارش ننگ را اغلب علت اختلالات روانی در جوانان تراجنسی میداند. هویت تراحنسی نباید سبب مشکلات روانی شود.

AAP از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی می خواهد تا: “تنوع های جنسیتی را ننگ زدایی کند، به افزایش اعتماد به نفس کودکان و نوجوانان تراجنسی کمک کند، دسترسی آسان به مراقبت های بهداشتی را برای آنها فراهم کند، آموزش خانواده ها را تسهیل کند”.

همچنین از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی می خواهد که “از ایجاد فضاهای اجتماعی امن تر در جامعه که در آن کودکان تراجنسی نتوانند با آزادی جنسیت خود را توسعه و کشف کنند، حمایت کنند”.

مراقبت های بهداشتی با تاکید جنسیتی:
AAP گفته است که دستورالعمل های جدید، تغییری عمده در سیاست ها محسوب نمیشود. با این وجود، آنها مشاوره AAP را درکنار بهترین شیوه های فعلی ارائه می دهند.

تحقیقات کنونی نشان می دهد که ارزش دادن به کودک بر اساس جنسیت آنها، به جای تمرکز بر اینکه به چه کسی خواهند شد، سبب انعطاف پذیری میشود.

علاوه بر این AAP، استفاده از “تبدیل درمانی” برای تلاش بر تأثیرگذاری بر جنسیت کودکان را رد میکند. AAP توصیه می کند که:

  • هویت های تراجنسی و ابرازهای گوناگون جنسیتی، اختلالی روانی نیستند.
  • تنوع در هویت جنسیتی و ابراز آن، جنبه های عادی انسان بودن است. تعاریف باینری جنسیتی (مرد و زن) ممکن است بازتاب دهنده هویت جنسیتی نباشد.
  • زیست شناسی، توسعه، زندگی اجتماعی و فرهنگ، همگی شکل دهنده جنسیت هستند. 
  • اغلب دلیل مشکلات در سلامت روان افراد تراجنسی، ناشی از ننگ و تجربیات منفی است. این نوع مشکلات در کودک ذاتی یا موروثی نیست.

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/american-academy-of-pediatrics-calls-for-new-healthcare-model-for-transgender-kids/#gs.cNMaD18

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com