با وجود پیروزی بزرگ جامعه دگرباشان جنسی در هند، تراجنسی ها هنوز آسیب پذیر هستند. در روز ۶ سپتامبر، دیوان عالی هند در حکمی، قانونی که رابطه جنسی همجنسخواهانه را غیرقانونی می دانست لغو کرد. این حکم، بند ۳۷۷ قانون مجازات  به ارث رسیده از دوران استعمار را از لغو کرد. بسیاری از جامعه دگرباشان جنسی این پیروزی را جشن گرفتند.

با این حال، خشونت علیه تراجنسی های هند همچنان ادامه دارد. زنان تراجنسی در دهلی، پایتخت هند پلیس را متهم به ضرب و شتم و تجاوز به آنها می کنند.

کینار (تراجنسی) اهل دهلی، در ویدئویی که توسط گروه حمایت از دگرباشان جنسی موسوم به  نازاریا به اشتراک گذاشته شد، می گوید: “پلیس دائمآ ما را دستگیر میکند و مزاحم ما میشود. آنها ما را مورد ضرب و شتم قرار میدهند، از زبان توهین آمیز استفاده کرده و با ما [بدون رضایت] رابطه جنسی برقرار میکنند”.

کینار در هند به افراد با جنسیت سوم اطلاق میشود. این واژه از شخصیتی اسطوره ای گرفته شده است. کینار مانند هجراها در سراسر آسیای جنوبی، ممکن است زن تراجنسی، میانجنسی یا به سادگی کینار باشد.

کینارها که اغلب توسط خانواده ها و جوامع طرد میشوند، با تکدی گری و یا رقص در جشن ها، امرار معاش میکنند. کشور هند در حکمی تاریخی در سال ۲۰۱۴، تراجنسی ها را به عنوان جنسیت سوم به رسمیت شناخت.

نماینده گروه نازاریا به The Citizen گفت: “جامعه تراجنسی ها، صرف نظر از لغو بند ۳۷۷ قانون مجازات هند، با سختی های زیادی به ویژه از سوی پلیس مواجه میشود.”

این گروه در حال حاضر به قربانیان سوء استفاده پلیس حمایت قانونی ارائه میدهد. زن دیگری در این ویدئو می گوید: “ما خواهان عدالت هستیم، ما نیز انسان هستیم، این خداست که ما را به این شکل آفریده است.”

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/indias-transgender-population-still-at-risk-after-gay-sex-decriminalized/#gs.JV46AwY

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com