بازیگر هندی آبهیشک باچچان، جرم زدایی از همجنسگرایی در هند را به عنوان “قدمی فوق العاده در جهت درست” ستایش کرده است.

در ۶ سپتامبر، پنج قاضی دادگاه عالی هند، تصمیم خود را برای لغو ممنوعیت همجنسگرایی، که قبلا با تا احداکثر حبس ابد مجازات میشد، اعلام کردند. همجنسگرایی در هند، از سال ۱۸۶۱، زمان معرفی بند ۳۷۷A  که رابطه جنسی خلاف نظام طبیعت را جرم میدانست، غیر قانونی بود.

باچچان به خبرگزاری آسوشیتد پرس گفت: “من فکر می کنم که این قدم برای کشوری که تنها ۷۰ سال دارد، پیشرفت بزرگی برای هند و پیشرفتی شگفت انگیزی که در جامعه و به خصوص جوانان در حال رخ دادن است، محسوب میشود. بنابراین، من  این گام را فوق العاده و در جهت درست میدانم. بازتاب مسائلی از این دست بیشتر خواهد شد، آزادی بیشتری وجود خواهد داشت.”

این بازیگر ۴۲ ساله برای بازی در فیلمهای هندی مانند Dhoom  محصول سال ۲۰۰۴ وKabhi Alvida Naa Kehnaمحصول سال ۲۰۰۶ شناخته میشود. ستاره های دیگر بالیوود پیشتر، قانونی شدن رابطه جنسی همجنسخواهانه در هند را تحسین کرده اند.

امیر خان، یکی از موفق ترین بازیگران سینمای هند، به ۲۳ میلیون پیروانش در توییتر گفت: “ما از تصمیم دادگاه عالی برای محکوم کردن ماده ۳۷۷ تشکر می کنیم. امروز، روزی تاریخی برای افرادی است که به حقوق برابر برای همه اعتقاد دارند. قوه قضاییه این وظیفه را انجام داده است و اکنون ما نوبت ماست که آنرا اجرا کنیم.”

آکشای کومار، سازنده و بازیگر که در بیش از ۱۰۰ فیلم هندی در ۲۵ سال فعالیت هنری اش، نقش آفرینی کرده است، به پیروان ۲۸ میلیونی اش در توییتر گفت: “امروز، روزی تاریخی برای هند است! عشق برای همه، آزادی برای همه 🌈 RIP # Section377. “

سونام کاپور، که در سال ۲۰۱۳ در Raanjhanaa، Khoobsurat در سال ۲۰۱۴ و Dolly Ki Doli  در سال ۲۰۱۵ نقش آفرینی کرده است، در توییتر نوشت: “این هندی است که من می خواهم در آن زندگی کنم. هندی که حتی یک نفر نفرت، تعصب، جنسیت زدگی، همجنسگرا هراسی و عدم تحمل را تایید نمیکند. این هندی است که من عاشق اش هستم  🇮🇳 🇮🇳 “

و پریتی زینتا، که در دو فیلم برتر سالا در این کشور، کوی … میل گایا (۲۰۰۳) و ویر زارا (۲۰۰۴) نقش آفرینی کرده است، نوشت: “اگر شما قلب دارید، باید بتوانید آزادانه هر کسی را که میخواهید دوست داشته باشید. “😍❤️♛ بنابراین از خبر لغو بند ۳۷۷A  قانون مجازات هند توسط دیوان عالی 🇮🇳 و لغو مجازات همجنسگرایی خوشحالم.”

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.pinknews.co.uk/2018/09/14/bollywood-abhishek-bachchan-gay-sex-india/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com