یک نامزد دادگاه قانون اساسی در کره جنوبی در دادرسی شهادتش در روز دوشنبه (۱۰ سپتامبر) به نفع ازدواج همجنسگرایان سخن گفته است.

در این جلسه، قانونگذار لی سوک تای، با سوالات دشواری از جمله اینکه آیا او همجنسگرا است، مواجه شد. شهروندان کره جنوبی همچنین موضع او را در فضای مجازی مورد انتقاد قرار دادند.

همجنسگرایی در کره جنوبی قانونی است. اما اکنون هیچ قانونی برای محافظت دگرباشان جنسی از تبعیض وجود ندارد. ازدواج همجنسگرایان در این کشور هنوز غیر قانونی است.

نگرش محافظه کارانه، به ویژه در میان مسیحیان، بسیاری از دگرباشان جنسی کره ای ها را مجبور به زندگی در گنجه کرده است. در روز شنبه، بیش از ۱۰۰۰ تظاهر کننده محافظه کار مسیحی، به طور صریح به یک جشنواره دگرباشان جنسی در شهر  اینچون حمله کردند.

حقوق اساسی:
روز دوشنبه،لی در مورد ازدواج همجنسگرایان گفت: “ما نباید به این موضوع با موضع موافق یا مخالف نگاه کنیم، این مساله جزء حقوق اساسی است”. وی گفت که همجنسگرایان در اقلیت هستند و قانونی بودم ازدواج همجنسگرایان در کشورهای دیگر دنیا را خاطرنشان کرد.

او به قانونگذاران گفت: “این مساله در کوتاه مدت آسان نخواهد بود، اما ما باید آنرا درک کنیم و با آن روبرو شویم.” 

لی با تعدادی پاسخ های همجنسگراستیز و سوالات مشکل از سوی قانون گذاران مواجه شد. یک قانونگذار از او پرسید که آیا او همجنسگرایان است یا خیر. یکی دیگر گفت که مقایسه همجنسگرایان با چپ دستان (به عنوان اقلیت) توسط لی، چپ دستان را عصبانی خواهد کرد. 

طبق گزارش خبرنگاران محلی، کاربران مواضع لی را در پلت فرم آنلاین محبوب کره جنوبی، Naver مورد انتقاد قرار دادند.

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/south-koreas-constitutional-court-nominee-speaks-out-for-same-sex-marriage/#gs.1Nje=PI

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com