مجلس سنای استرالیا روز سه شنبه (۱۱ سپتامبر) لایحه مقابله با افزایش تبدیل درمانی دگرباشان جنسی در کشور را تصویب کرد. این لایحه تمام اشکال تغییر جنسیت و گرایش جنسی را محکوم میکند. این لایحه توسط حزب سبز استرالیا به مجلس سنا پیشنهاد شده است.

ارائه این لایحه به مجلس سنا در حالی انجام میشود که نخست وزیر جدید استرالیا، اسکات موریسون، رشته ایی از نظرات دگرباش ستیز را عنوان کرده است. هفته گذشته، او گفت که در ممنوعیت تبدیل درمانی همجنسگرایان مشارکت نخواهد کرد. موریسون گفت: “تبدیل درمانی از نظر من مشکلی نیست، در نتیجه قصد ندارم در این موضوع مشارکت کنم.”

این لایحه با حمایت اکثریت، تصویب شد و دولت فدرال را ملزم به ممنوعیت تبدیل درمانی در ایالات و سرزمین های استرالیا کرد. ائتلاف حاکم موریسون، با ارجاع این مساله به دولت های ایالتی، مخالفت خود را با نحوه اجراء این لایحه ابراز کردند. اما مهمتر از همه، آنها مخالف این لایحه نیستند.

تغییر یا تبدبل درمانیبرای تغییر جنسیت یا هویت جنسی دگرباشان جنسی مورد استفاده قرار میگیرد. این نوع از درمان ها، اغلب از مشاوره، دعا و حتی شکنجه یا خشونت استفاده می کنند. سازمان ملل متحد، تعدادی از دولت ها، گروه های حقوق بشری و رهبران مذهبی این نوع از درمان را را محکوم کرده اند.

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/australias-senate-passes-motion-to-tackle-lgbti-conversion-therapy/#gs.NmtfSv4

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com