جشنواره فیلم دگرباشان جنسی هنگ کنگ که تا ۲۲ سپتامبر ادامه خواهد شد، با نمایش بیش از ۵۰ فیلم دگرباشان جنسی در چهار سینما بزرگتر از همیشه است.

یکی از بزرگترین جشنواره های فیلم دگرباشان جنسی در این منطقه در هنگ کنگ در این آخر هفته افتتاح شد. این شهر در طول این جشنواره میزبان تعداد اکران تعداد زیادی از فیلم ها و میهمانی های جالب خواهد بود.

۲۹ امین جشنواره فیلم دگرباشان جنسی هنگ کنگ (HKLGFF) با اکران ۲۹ فیلم بلند و ۳۰ فیلم کوتاه در چهار سینمای مختلف در سراسر شهر، به بزرگترین در تاریخ برگزاری اش تبدیل شده است.

این جشنواره تا ۲۲ سپتامبر ادامه خواهد داشت.

مهمتر این که هنگ کنگ در سال جاری خود را به عنوان مرکز جشنواره فیلم دگرباشان جنسی آسیا معرفی خواهد کرد. بنابراین، این جشنواره، بیشترین تعداد فیلم های دگرباشان از آسیا را نسبت به جشنواره های دیگر در منطقه نمایش خواهد داد.

جو لام، مدیر این جشنواره، به Gay Star News گفت: “ما می خواهیم این جشنواره فیلم محفل فیلم های دگرباشان جنسی آسیایی و نیز بستری برای جشنواره های فیلم های غربی دگرباشان جنسی باشد.”

فیلم های برجسته:
این جشنواره با “متاسفم فرشته” فرانسه و “روزهای رحمت من” از انگلیس و آمریکا آغاز به کار کرد.

یکی از فیلم های اختتامیه این جشنواره “دختر”، داستان نوجوان تراجنسی در تلاش برای تبدیل شدن به یک رقصنده حرفه ای باله است. “بائو بائو”، فیلم تایوانی در مورد یک زوج همجنسگرا که شروع به تشکیل خانواده میکنند، همچنین در اختتامیه این جشنواره اکران خواهد شد.

بخش آسیای Focus بر فیلم های محلی دگرباشان جنسی تمرکز دارد. از جمله فیلم های این بخش عبارتند از: “شاعر و پسر” از کره جنوبی که داستان عاشقانه یک شاعر ناموفق را نشان می دهد، است. فیلم “این شبهای مو بلند” از فیلیپین داستان سه ماساژور تراجنسی در مانیل را میگوید.

سازمان دهندگان، نمایندگانی از جشنواره های فیلم در هند، میانمار و پاکستان را برای ارائه مجموعه ای از نشست ها با عنوان «چشم انداز جهانی» را به این جشنواره دعوت کرده اند.

جشن افتتاحیه:
پس از اکران فیلم ها در افتتاحیه روز شنبه، مهمانی بزرگی در باشگاه کاباره اوفیلیای هنگ کنگ، برگزار شد. در این مهمانی جوانا لیونگ، نخستین سیاستمدار آشکارا تراجنسی هنگ کنگ حضور داشت و جایزه پریموس جشنواره را برای قدردانی از تعهد او به جامعه دگرباشان جنسی دریافت کرد.

لیونگ چندین سال است که در هنگ کنگ و چین برای حقوق دگرباشان جنسی فعالیت کرده و بنیانگذار و رئیس مرکز منابع تراجنسی ها است. او به دولت برای کاهش تبعیض علیه دگرباشان جنسی مشاوره داده و TransChina را برای بالا بردن آگاهی عمومی در مورد تراجنسی ها در چین را تاسیس کرده است.

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/asias-oldest-lgbti-film-festival-returns-in-hong-kong/#gs.qg57qBs

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com