زن تراجنسی اسراییلی ادعا می کند که از ورود او به مصر به دلیل گذرنامه با جنسیت “مرد” ممانعت به عمل است.

 هفته گذشته، آتالیا اسرائیل نئو ۲۷ ساله، قصد سفر به شبه جزیره سینای را کرد. با این حال، پس از ورود او به مرز، توسط مقامات مصری متوقف شد. آنها قبل از ممانعت از ورود او به کشور، او را سه ساعت منتظر نگه داشتند. به او گفته شد که ورود به مصر باید گذرنامه اش را اصلاح کند.

اسرائیل نئو برای به اشتراک گذاشتن داستانش به فیسبوک رفت.

اسرائیل نئو و همراهش پس ازممانعت از ورود آنها به مصر به اسراییل باز گشتند. مقامات مصری این کشور از بازپرداخت مالیات بر ترابری که او برای عبور از مرز پرداخت کرده بود، سر باز زدند. او رفتار یکی از نگهبانان را «تحقیر آمیز» توصیف میکند.

در نظر اسرائیل نئو، هیچ دلیلی برای یک کشور خارجی برای دانستن جنسیت او وجود ندارد. بنابراین، او معتقد است که نشانگر جنسیتی در پاسپورت باید کاملا حذف شود.

اسرائیل نئو در پست فیسبوکی خود در تاریخ ۵ سپتامبر نوشته است: “بدن ما هر لحظه در معرض خشونت قرار می گیرد. هیچ دلیلی برای استفاده از شناسنامه ما، برای خشونت [و آسیب] علیه ما وجود ندارد. این وضعیت همچنین محصول افزایش سیاست های مشکل ساز اسرائیل، مانند سرکوب فعالان و افراد مختلف در مرز اسرائیل است. 

 اداره جمعیت و مهاجرت اسرائیل  در یک بیانیه گفت: “بررسی های انجام شده به روی پرونده نشان می دهد که ادعاهای نویسنده بر ضد قوانین کنترل مرزی در مصر است، زیرا جنسیت و یا نحوه پوشش در کنترل مرزی مصرتعیین کننده نیست.”

مقامات همچنین خاطر نشان کردند که استفاده کارکنان آنها از قضاوت شخصی در مواردی مانند این ممنوع است و باید از قانون اطاعت کنند.

دولت مصر همچنان شهروندان دگرباش جنسی را به اتهام سرکوب آزادی زندانی می کند. در مصر، تمایز بین همجنسگرایان و تراجنسی ها وجود ندارد.

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/israeli-trans-woman-banned-from-entering-egypt-due-to-male-passport/#gs.=c5VHrc

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com