جامعه دگرباشان جنسی در هند تصمیم دیوان عالی کشور برای جرم دایی همجنسگرایی را جشن میگیرند.

دیوان عالی هند در روز پنج شنبه (۵ سپتامبر) تصمیم گرفت تا بند ۳۷۷ قانون مجازات میراث دوارن استعمار را لغو کند. هند با جمعیت ۱.۳ میلیارد و جمعیت تخمینی ۷۸ میلیونی از دگرباشان جنسی با لغو این قانون، تاریخ ساز شد. قضاتی که این پرونده حقوقی مهم دگریاشان جنسی را بررسی کرده اند، بند ۳۷۷ قانون مجازات را خلاف قانون اساس و نقض حق حفظ حریم خصوصی دانستند.میسرا و خانویکلار مدیران دادگستری هند (CJI) در قضاوت خود اظهار داشتند: ” همه باید بر بدن خود حق داشته باشند. نحوه بیان جنسی بخشی از حق حفظ حریم خصوصی است. “

بند ۳۷۷ قانون مجازات:
قانون سال ۱۸۶۱، “مقاربت مخالف با نظم طبیعت” را جرم می شناخت. این قانون که برای رابطه جنسی مقعدی و دهانی مورد استفاده قرار می گرفت، توسط مدافعان حقوق دگرباشان به عنوان قانونی برای جرم انگاری همجنسگرایی شناخته میشود. به موجب این قانون، متهمان میتوانند به ۱۰ سال زندان محکوم شوند. شاکیان اظهار داشتند که حکم دیوان عالی ایالات متحده در ماه اوت ۲۰۱۷ در مورد نقض حق حفظ حریم خصوصی، بند ۳۷۷ را لغو می کند. دیوان عالی کشور از ماه ژوئیه این پرونده را مورد رسیدگی قرار داده است.در ماه اوت سال ۲۰۱۷، دادگاه تصریح کرد: “مطابق قانون اساسی هند، حق حفظ حریم خصوصی بخشی جدایی ناپذیر از حق زندگی و آزادی شخصی است”. این حکم در رابطه با کارت های عادله (شماره هویت برای هر شهروند هندی) صادر شده است. اما این حکم بر اعتبار بند ۳۷۷ و حق رضایت بزرگسالان همجنسگرا به حفظ حریم خصوصی تاثیر گذاشت.

ائتلافی از شاکیان برای پایان دادن به جرم انگایی همجنسگرایی به دادگاه عالی شکایت کردند. رقصنده نوتج جوهار، متخصص فرهنگ آمان نات، رستورانداران ریتو دالمیا و عایشه کاپور و اهل رسانه سونیل مهرا این ائتلاف را تشکیل دادند.

قضات چه گفتند:
چهار قاضی، رئیس دادگستری هند ( دوبکا میسرا)، قاضی نریمان، قاضی آ ام خانویلکار ، قاضی دی وای چانادراچاد و قاضس ایدو مالهوترا، پرونده را شنیدند. آنها به اتفاق آرا به نفع لغو بند ۳۷۷ رأی داده و آنرا “خودسرانه” دانستند.قاضی میسرا در حکم خود گفت: “ما باید تعصب را از بین ببریم، حقوق برابر را در آغوش گرفته و تضمین کنیم.” میسرا استدلال می کند که اخلاق عمومی و باورهای جمعی نمی توانند حقوق افراد را تعیین کنند. او گفت که دگرباشان جنسی سزاوار حقوقی مشابه با دیگران هستند. دادگاه تصریح کرد: “گرایش جنسی یک فرد طبیعی است و تبعیض بر اساس گرایش جنسی، نقض آزادی بیان است.”

این قضات، بند۳۷۷ را  برای مجازات رابطه جنسی همجنسخواهانه  و دگرجنسخواهانه بین بزرگسالان، نقض قانون اساسی دانستند. علی رغم لغو بند ۳۷۷ قانون مجازات، برقراری رابطه جنسی با حیوانات، همچنان جرم محسوب میشود.

“این یک پیشرفت بزرگ برای بشریت است”:
هریش ایئر و حتی مادرش در خط مقدم مبارزه برای لغو بند ۳۷۷ بوده اند. ایئر یکی از مدافعان برجسته حقوق دگرباشان جنسی در هند است، در عین اطمینان داشتن به لغو بند ۳۷۷، تا پیش از اعلام حکم دادگاه عالی در این رابطه بسیار نگران بود.

او گفت: “این حکم ایمان ما را نه فقط به قانون بلکه بشریت ثابت می کند. این یک پیشرفت بزرگ برای بشریت است. همه ما آزاد و برابر متولد شده ایم. اکنون ما به طور قانونی و بدون تبعیض زندگی خواهیم کرد. ما بال هایمان را باز خواهیم کرد، ما امیدور خواهیم بود را خواهیم گرفت، قدر این آزادی را خواهیم دانست. این حکم آغاز یک انقلاب اصلاحات است، نه پایان مبارزه. مبارزه برای برابری همه اقلیتها ادامه خواهد داشت و ما در این مبارزه خواهیم بود.”

منوندرا سینگ گوهیل، شاهزاده آشکارا همجنسگرای هند، به Gay Star News گفت:” این تصمیم لحظه جشن و آزادی برای دگرباشان جنسی در هند است. آزادی ما از سال ۱۸۶۱ از ما گرفته شده بود. اما با حاکم امروز حقوق بشر ما بازسازی خواهد شد. حقیقت همیشه حاکم است و همیشه برنده است. این حکم به دنیا نشان میدهد که صداقت برنده است.”

این اولین دادگاه برای بررسی بند ۳۷۷ نبوده است:
در سال ۲۰۰۹،  مبارزان وقتی که دادگاه عالی دهلی قانونی برای رضایت تصویب کرد، خوشحال شدند. اما جشن آنها، زمانی که دو نفر از اعضای دادگاه عالی هند این حکم را در سال ۲۰۱۳ لغو کردند، به ناامیدی و خشم تبدیل شد.

اعضای دادگاه عالی اعلام کردند که لغو قانون چیزی است که باید توسط مجلس تعیین شود، نه قوه قضائیه. تصمیم دادگاه به طور گسترده ای توسط گروه های مذهبی محلی مورد استقبال قرار گرفت اما توسط بسیاری از سازمان های بین المللی، از جمله سازمان ملل متحد مورد انتقاد قرار گرفت.

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/breaking-india-rules-to-end-gay-sex-ban/#gs.xQpxsXM

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com