روز دوشنبه (۳ سپتامبر)، مالزی دو تن از زنان را تحت قانون اسلامی به خاطر داشتن رابطه جنسی همجنسخواهانه در انظار عمومی تازیانه زد. گروه های حقوق بشری و فعالان حقوق دگرباشان بلافاصله این مجازات را محکوم کردند.

این دو زن ۲۲ و ۳۲ ساله در ماه آوریل توسط افسران ارشد انتظامی دستگیر شدند. افسران آنها را در یک پارکینگ در ایالت محافظه کار Terengganu یافتند.

دادگاه شریعت اسلامی این زنان را به تحمل شش ضربه تازیانه و جریمه ۳،۳۳۰ رینگیت (معادی ۸۱۴ دلار) محکوم کرد.

هفته گذشته، دادگاه به دلیل “دلایل فنی” اجرای حکم را لغو کرد. پیشتر قاضی کامال روازمی اسماعیل هنگام محکوم کردن زنان، گفت که این حکم سختگیرانه به عنوان عامل بازدارنده و درس عبرت برای دیگران خواهد بود.

قاضی در حکم خود می گوید:” [این] مجازات های کافی باید به عنوان درس عبرت و یادآوری نه تنها شما دو نفر، بلکه برای اعضای جامعه اجرا شود. “

بیست دقیقه درد:
عبدالرحیم سینوان، انجمن وکلای مسلمان، به Malay Mail گفت: “تازیانه زدن در ساعت ۱۰ صبح آغاز شد و حدود ۲۰ دقیقه بعد به پایان رسید.”

افسر مامور اجرای حکم، هر یک از این دو زن را شش بار و به صورت جداگانه تازیانه زد. این مجازات در مقابل قاضی و ۱۰۰ نفر از حاضرین اجرا شد.

مالزی این دو زن را تحت بندهای ۳۰ و ۵۹ (۱) اعمال مجازات های جنایی سیریا مجازات کرد. در مالزی، دادگاه های اسلامی می توانند مسائل مذهبی و خانوادگی را برای شهروندان مسلمان پوشش دهند. این سیستم، به طور موازی با سیستم حقوقی اصلی اجرا می شود.

همجنسگرایی در مالزی طبق بند ۳۷۷A قانون استعمار بریتانیا، غیرقانونی است. فعالان گفتند که این اولین بار است که اخیرا مالزی از مجازات علیه همجنسگرایان استفاده کرده است.

در استان آچه اندونزی و تحت قانون شریعت، اغلب تازیانه زدن به عنوان مجازات همجنسگرایی اجرا میشود.

“غیر انسانی و تحقیر آمیز”:
مالزی به شکل فزاینده ایی در حال تبدیل شدن به یک مکان خصمانه برای دگرباشان جنسی است. بنابراین، گروه های حقوق بشر محلی و بین المللی روز دوشنبه این مجازات را محکوم کردند.

سازمان عفو ​​بین الملل مالزی گفت: “اجرای حکم تازیانه،یادآوری محکم برای عمق تبعیض علیه دگرباشان جنسی در این کشور است.”

وی گفت: “دولت جدید مشابه دولت قبلی، استفاده از مجازات های غیر انسانی و تخطی پذیر، را نادیده میگیرد.”

در روز یکشنبه (۲ سپتامبر)، گروه های دگرباشان جنسی در مالزی یک بیانیه مشترک صادر کردند. در این بیانیه آمده است که جامعه حاشیه نشین دگرباشان جنسی، از زمان به قدرت رسیدن حزب پاکاتان هارپان روز خوش به خود ندیده است.”

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:

https://www.gaystarnews.com/article/malaysia-canes-two-women-for-lesbian-sex/#gs.5Kg3kYk

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com